Komisje etyki radców i adwokatów próbują dostosować normy do szybko zmieniających się realiów związanych chociażby z Internetem. Dużo wątpliwości samorządów adwokatów i radców budzi kwestia informowania o ich działalności.
Facebook i chmury
Obszerny rozdział dotyczący informowania o wykonywaniu zawodu, także drogą elektroniczną, znajduje się w projekcie nowelizacji kodeksu etyki radcy prawnego.
– Trwają konsultacje w sprawie projektu, mogą się z nim zapoznać i zgłosić uwagi wszyscy radcy prawni – mówi Zenon Klatka, przewodniczący Komisji ds. Etyki przy Krajowej Radzie Radców Prawnych. – Radca Sławomir Ciupa przygotował propozycje dotyczące właśnie informowania o wykonywaniu zawodu drogą elektroniczną – wyjaśnia mec. Klatka.
Zgodnie z tą propozycją doprecyzowane mają być klauzule ograniczające informowanie elektroniczne – m.in. poprzez wskazanie, w jaki sposób można korzystać z mediów społecznościowych (jawnie, w sposób wartościowy społecznie i zawodowo), czy też korzystając z technologii chmury (uprzedzając o tym klienta i informując go o znanych mu zagrożeniach z tym związanych).
– Nasze propozycje są opracowane bardzo ogólnie. Kwestie związane z Internetem są bowiem tak dynamiczne, że przepisy etyczne nie mogą nadążyć za zmianami w sposobach korzystania z niego – mówi mec. Klatka.