Reklama
Rozwiń

To szef skasował ważny plik

Szef oskarżył mojego współpracownika o skasowanie ważnego pliku. Kiedy kolega wyszedł do łazienki, do naszego pokoju wszedł szef i zaczął szukać pliku w jego komputerze. Niechcący sam go skasował. Co robić w takiej sytuacji?

Publikacja: 04.11.2009 03:17

Pracownik powinien zrobić kopię zapasową ważnego dokumentu

Pracownik powinien zrobić kopię zapasową ważnego dokumentu

Foto: www.sxc.hu

[srodtytul]Usunięty plik[/srodtytul]

Byłam świadkiem sytuacji, kiedy szef niesłusznie skrytykował i oskarżył mojego współpracownika o skasowanie ważnego pliku. Osobiście pomagałam koledze w analizie finansowej pewnej spółki i widziałam, jak zapisał plik z tą pracą. Kiedy kolega wyszedł do łazienki, do naszego pokoju wszedł szef z pretensjami, że nie dostał jeszcze analizy. Podszedł do komputera kolegi i zaczął go szukać. Usłyszałam, jak przeklął i po cichu powiedział, że chyba sam usunął plik. Kiedy kolega wrócił do pokoju, szef zaczął na niego krzyczeć, że nie zrobił jeszcze analizy spółki. Kiedy mój współpracownik się upierał, że zrobił i zapisał plik, szef mu wmówił, że go nie zapisał, bo nie ma go w komputerze. Kolega dał się przekonać i obiecał, że zrobi to jeszcze raz. Czy w takim wypadku powinnam się wtrącić w konflikt między współpracownikiem i szefem? Może powinnam powiedzieć, co usłyszałam i jaka jest według mnie prawda, czyli że to szef usunął plik i nie przyznał się do tego?

[srodtytul]Opinia specjalisty[/srodtytul]

[b]Krzysztof Kosy[/b] | [i]psycholog pracy, wykładowca na Wydziale Psychologii UW[/i]

Wniosek z tego przykładu płynie przede wszystkim jeden: jeśli pracujemy nad czymś istotnym – róbmy kopie zapasowe (np. jedną na dysku sieciowym, drugą na twardym dysku naszego komputera). Opisana sytuacja jest raczej delikatna. Powstaje pytanie, czy jest sens tworzyć i eskalować potencjalny konflikt z przełożonym oraz jak to może wpłynąć na naszą wzajemną współpracę i przyszłą karierę w firmie. Sugerowałbym raczej skupienie się na rozwiązaniu problemu, a nie na tym, by osądzać, kto popełnił błąd i skasował ten nieszczęsny plik. Może warto np. zwrócić się o pomoc do pracowników działu informatycznego, którzy byliby go w stanie jakoś odzyskać? Przy okazji jest to niestety lekcja na przyszłość, że nie może pani liczyć na lojalność szefa, jeśli wyniknie jakaś problematyczna sytuacja.

[ramka][link=http://www.kariera.pl/czytaj/61/dreczenie-w-pracy-mobbing/]Czym jest mobbing w pracy?[/link] [/ramka]

[srodtytul]Usunięty plik[/srodtytul]

Byłam świadkiem sytuacji, kiedy szef niesłusznie skrytykował i oskarżył mojego współpracownika o skasowanie ważnego pliku. Osobiście pomagałam koledze w analizie finansowej pewnej spółki i widziałam, jak zapisał plik z tą pracą. Kiedy kolega wyszedł do łazienki, do naszego pokoju wszedł szef z pretensjami, że nie dostał jeszcze analizy. Podszedł do komputera kolegi i zaczął go szukać. Usłyszałam, jak przeklął i po cichu powiedział, że chyba sam usunął plik. Kiedy kolega wrócił do pokoju, szef zaczął na niego krzyczeć, że nie zrobił jeszcze analizy spółki. Kiedy mój współpracownik się upierał, że zrobił i zapisał plik, szef mu wmówił, że go nie zapisał, bo nie ma go w komputerze. Kolega dał się przekonać i obiecał, że zrobi to jeszcze raz. Czy w takim wypadku powinnam się wtrącić w konflikt między współpracownikiem i szefem? Może powinnam powiedzieć, co usłyszałam i jaka jest według mnie prawda, czyli że to szef usunął plik i nie przyznał się do tego?

Praca
Sportowe wakacje zapracowanych Polaków
Praca
Na sen poświęcamy więcej czasu niż na pracę zawodową? Nowe dane GUS
Praca
Wojna handlowa Donalda Trumpa hamuje wzrost zatrudnienia na świecie
Praca
Grupa Pracuj chce podwoić przychody w ciągu pięciu lat
Praca
Polskim firmom nie będzie łatwo odkrywać płacowe karty