Pod koniec roku wiele firm podejmuje decyzję o prenumeracie. Czy wydatek można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów i dzięki temu zaoszczędzić na podatku? Tak, jeśli prenumerowane pismo przydaje się w działalności.
– Zakup prenumeraty jest wydatkiem na funkcjonowanie firmy, pośrednio związanym z przychodem. Można go rozliczyć w kosztach. W razie kontroli przedsiębiorca musi jednak wykazać, że czasopismo jest mu potrzebne do prowadzenia biznesu – tłumaczy Krajowa Informacja Skarbowa.
Jakie informacje z prasy mogą się przydać w działalności? Chociażby o zmianach w podatkach, bo każdy przedsiębiorca, mały czy duży, powinien je przecież płacić. Jeśli jest pracodawcą, musi wiedzieć, co się dzieje w prawie pracy. Firmy handlowe nie obędą się bez znajomości zasad sprzedaży konsumenckiej. Każdy biznesmen powinien obserwować sytuację w gospodarce (a zwłaszcza w swojej branży). Przydadzą mu się też komentarze polityczne, poczynania rządzących wpływają przecież na warunki prowadzenia działalności.
W którym momencie rozliczyć
Jak już wiemy, do czego potrzebne jest nam wybrane czasopismo, musimy zastanowić się, w którym momencie rozliczyć prenumeratę.
Czytaj więcej
Przekazanie prezentu w zamian za wykupienie prenumeraty jest świadczeniem pomocniczym w stosunku do świadczenia głównego polegającego na dostawie czasopism. Nie należy uważać go za odrębną transakcję nieodpłatnego przekazania towarów. Wobec tego nie podlega opodatkowaniu VAT.