Tak wynika z interpretacji dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (DKIS) z 5 kwietnia 2023 r. (0114-KDIP1-3.4012.135.2023.2.JG).
We wniosku o interpretację podatnik wskazał, że prowadzi działalność gospodarczą polegającą na sprzedaży towarów na terytorium Polski za pośrednictwem zarówno sklepu internetowego, jak i sklepów stacjonarnych. W ramach swojej działalności podatnik emituje karty podarunkowe, które występują w formie fizycznej oraz elektronicznej. Karty podarunkowe są kartami na okaziciela i dostępne są w różnych nominałach. Mogą je nabyć zarówno konsumenci, jak i przedsiębiorcy. Karty podarunkowe nie podlegają wymianie na środki pieniężne oraz nie mogą być zwracane. Aktywacja kart podarunkowych następuje w dacie zakupu, od której liczona jest jej ważność (12 miesięcy). Po upływie tego terminu karta podarunkowa traci ważność, a środki, które pozostały na tej karcie, nie podlegają zwrotowi, a więc przepadają. W dacie wydania karty podarunkowej nie jest znana kwota, która zostanie wydatkowana na zakup towarów. Ponadto klienci mogą nabywać za pomocą karty towary opodatkowane różnymi stawkami VAT.