Koszty: Ubezpieczenie auta w podatkowej księdze na podstawie polisy

Wydatek na ubezpieczenie firmowego samochodu rozlicza się w kosztach jednorazowo, nawet gdy płatność jest rozłożona na raty.

Publikacja: 26.01.2017 03:00

Koszty: Ubezpieczenie auta w podatkowej księdze na podstawie polisy

Foto: Fotolia

Przedsiębiorca może zaksięgować ubezpieczenie auta na podstawie polisy. W dacie jej wystawienia wpisuje koszt do podatkowej księgi przychodów i rozchodów. Takie wnioski można wyciągnąć z interpretacji Izby Skarbowej w Poznaniu z 30 grudnia 2016 r. (3063- -ILPB1-1.4511.296.2016.2.AN).

Wystąpił o nią przedsiębiorca prowadzący jednoosobową firmę. Do ewidencji środków trwałych wprowadził samochód osobowy. Zawarł na rok umowę ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej (OC) oraz autocasco (AC). Wcześniej opłacał składkę jednorazowo (za cały rok z góry). Teraz planuje rozłożyć należność na raty. Jego zdaniem nie wyklucza to możliwości rozliczenia kwoty składki jednorazowo w kosztach uzyskania przychodów. Wolno to zrobić w dacie wystawienia (zawarcia) polisy ubezpieczeniowej. Nie ma znaczenia, że raty zostaną przekazane w późniejszych terminach (zgodnie z ustalonym harmonogramem).

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Samorząd
Krzyże znikną z warszawskich urzędów. Trzaskowski podpisał zarządzenie
Prawo pracy
Od piątku zmiana przepisów. Pracujesz na komputerze? Oto, co powinieneś dostać
Praca, Emerytury i renty
Babciowe przyjęte przez Sejm. Komu przysługuje?
Spadki i darowizny
Ten testament wywołuje najwięcej sporów. Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok
Sądy i trybunały
Sędzia WSA ujawnia, jaki tak naprawdę dostęp do tajnych danych miał Szmydt