PIT i CIT: wydatki na sponsoring firma zaliczy w koszty

Firma, która przekazuje na rzecz klubu pieniądze lub sprzęt w zamian za reklamę swoich towarów, marki bądź logo w trakcie imprez sportowych, może ich wartość zaliczyć do kosztów. Musi mieć jednak dowody na wykonanie dla niej tej usługi.

Publikacja: 02.11.2015 00:01

PIT i CIT: wydatki na sponsoring firma zaliczy w koszty

Foto: Fotorzepa, Piotr Nowak

Przepisy prawa podatkowego nie definiują pojęcia „sponsoring" („umowa sponsoringu"). Sponsoring nie jest też szczegółowo uregulowany w przepisach kodeksu cywilnego (k.c.). Jest zaliczany do tzw. umów nienazwanych, o których stanowi art. 353

k.c. Daje on stronom zawierającym umowę możliwość ułożenia stosunku prawnego według uznania. Ograniczeniem jest tylko to, aby treść umowy lub cel stosunku prawnego nie sprzeciwiały się właściwości (naturze) stosunku, ustawie ani zasadom współżycia społecznego (zasada swobody umów).

Pozostało 92% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Podatki
Nierealna darowizna nie uwolni od drakońskiego podatku. Jest wyrok NSA
Samorząd
Lekcje religii po nowemu. Projekt MEiN pozwoli zaoszczędzić na katechetach
Dane osobowe
Wyciek danych klientów znanej platformy. Jest doniesienie do prokuratury
Cudzoziemcy
Rząd wprowadza nowe obowiązki dla uchodźców z Ukrainy
Sądy i trybunały
Prokurator krajowy zdecydował: będzie śledztwo ws. sędziego Nawackiego