Reklama

Gorzki smak drugiego miejsca

Rok 1999. Golfista Jean van de Velde może sięgnąć po puchar prestiżowego turnieju British Open jako pierwszy Francuz od 1907 r. Gdy zwycięstwo jest coraz bliższe, piłka wpada do strumienia. Prasę obiega słynne zdjęcie zawodnika, który z podciągniętymi spodenkami brodzi w wodzie na oczach widowni. Śmiać się czy płakać?

Publikacja: 19.04.2019 17:00

Gorzki smak drugiego miejsca

Foto: materiały prasowe

Z porażką każdy radzi sobie inaczej. Historii o tym, jak przekuć ją w wartość, jest w dokumentalnej serii „Przegrani" osiem. Każda opowiada o zawodnikach innej dyscypliny, którzy otarli się o pierwsze miejsce w czołowych zawodach, a później przez lata wracali do rozgrywek tylko po to, by skończyć na dalekich lokatach. Niektórzy na dobre pożegnali się z karierą z osobistych względów.

Nie każdy odcinek jest taką narracyjną petardą jak ten o angielskiej drużynie piłkarskiej Torquay United, która psim swędem (dosłownie) wywalczyła utrzymanie miejsca w czwartej lidze, czy ten o czarnoskórej łyżwiarce figurowej Suryi Bonaly, próbującej sprostać specyficznym oczekiwaniom sędziów. Jednak nawet ze słabszych epizodów „Przegranych" wyłania się szerokie psychologiczne tło sportu, w którym na równi z talentem wielką rolę odgrywają samoświadomość i pokora.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia. Treści, którym możesz zaufać.
Reklama
podcast
„Posłuchaj Plus Minus” – Żyjemy w terrorze wolności
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Plus Minus
„K-popowe łowczynie demonów”: Dobro i zło, jakich nie znaliśmy
Plus Minus
„Samotność Janosika. Biografia Marka Perepeczki”: Mężczyzna na dwa tapczany
Plus Minus
„Cronos: Nowy Świt”: Horror w Hucie im. Lenina
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Plus Minus
„Peacemaker”: Żarty się skończyły
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama