Reklama
Rozwiń
Reklama

Paweł Kowal: Opłaca się wspierać nie swoje fundacje

Gdy fundacje biorą pieniądze od zagranicznych dobrodziejów – źle. Gdy przyjmują środki z samorządu lub z rządu – jeśli to nie te nasze ideowo fundacje – też niedobrze.

Aktualizacja: 03.11.2016 17:10 Publikacja: 02.11.2016 19:53

Paweł Kowal: Opłaca się wspierać nie swoje fundacje

Foto: Fotorzepa

Może czas, by ktoś powiedział wyraźnie: nie ma w Europie, z wyjątkiem Wielkiej Brytanii, państwa, w którym fundacje polityczne, think tanki i intelektualne pisma radziłyby sobie za wdowie grosze darczyńców. Taki mamy klimat. Czas to „ujawnić" i powiedzieć Polakom: od Madrytu po Kijów model jest podobny – na folderach konferencji, seminariów i szkoleń organizowanych przez trzeci sektor są obfite podziękowania dla międzynarodowych korporacji, światowych filantropów, samorządów i ministerstw, a jest bardzo mało o wpłatach „zwykłych obywateli". Chciałoby się żyć jak w Ameryce, ale rzeczywistość skrzeczy.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie polityczno - społeczne
Marek A. Cichocki: Recepta na pewną katastrofę Europy
Opinie polityczno - społeczne
Joanna Napierała: Po co nam dziś IPN i polityka historyczna
Opinie polityczno - społeczne
Kiedy pękają tamy – jak budować odporność społeczną na kryzysy?
Opinie polityczno - społeczne
Jarosław Kuisz: Pułapka fasadowego nacjonalizmu
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Opinie polityczno - społeczne
Juliusz Braun: A może czas na reset w sprawie edukacji zdrowotnej?
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama