Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 24.08.2016 21:48 Publikacja: 24.08.2016 21:32
Piotr Mazurkiewicz
Foto: Fotorzepa, Ryszard Waniek
To już nie tylko doskonałe owoce i warzywa, które poza walorami smakowymi mają dla klientów i sprzedawców zaletę w postaci niskich cen, na poziomie unijnym w zasadzie bezkonkurencyjnych. Jednak w ich przypadku trudno mówić o budowaniu marki czy lojalności konsumentów, kto zwraca uwagę na producenta marchwi czy ziemniaków, nawet pakowanych?
Co innego w przypadku kategorii „trudniejszych", jak słodycze czy napoje. Konsument dokładnie może sprawdzić, skąd produkt przyjechał i kto go wyprodukował. Aby go skłonić do zakupu, trzeba zainwestować w reklamę czy dobre stosunki ze sprzedawcą. Jeśli produkt na wejściu trafi na najniższą półkę, szanse, że trafi do czyjegoś koszyka, nie są za wysokie. A jeszcze trudniej robi się na półce premium. Konsument musi dostać jeszcze jakąś wartość dodaną, czy to w postaci opowieści o założycielach sprzed wieków, czy szczególnie urokliwym miejscu, w którym powstaje dany produkt. Na tej półce jest najciaśniej, ponieważ wszystkich wabią tam wyższe marże, a ponieważ sięgają na nią raczej lepiej zarabiający, jest też większa szansa związania ich z marką na stałe.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Bez międzypartyjnego konsensu politycznego, obejmującego rozpisany na 2-3 kadencje plan redukcji wydatków i podw...
Nie ma wątpliwości, że w ciągu najbliższych lat dług publiczny Polski przekroczy dozwolony poziom 60 procent PKB.
W ubiegłym roku byliśmy jeszcze na końcówce „hype’u”: media, biznes, eksperci i futurolodzy byli pewni, że jeste...
Kawa na giełdach światowych cały czas drożeje. Końca tego rajdu w górę nie widać. Polacy odczuwają go szczególni...
Infrastruktura transportowa, cyfrowa i energetyczna tworzy dziś fundament trwałej i odpornej gospodarki, która p...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas