[b]Rz: Fiat jest jednym z niewielu koncernów samochodowych na świecie, które będą miały w tym roku zysk. Co spowodowało, że jest bardziej odporny na kryzys?[/b]
[b]Lorenzo Sistino:[/b] Weszliśmy w kryzys jako koncern działający oszczędnie. Największe cięcia zrobiliśmy w 2005 r., kiedy poważnie zagrożona była nasza niezależność. Struktura koncernu już wtedy została dopasowana w taki sposób, aby na każdy sygnał z rynku – pozytywny czy negatywny, można było zareagować bardzo szybko. Łatwiejsze stało się wówczas również podejmowanie decyzji. Z przyjściem Sergio Marchionne (prezes Fiata-przyp. red.) zmieniła się kultura robienia biznesu i rozumienia naszych błędów.
[b]Czy trudne było dostosowanie się do tej nowych warunków?[/b]
Na początku bardzo. Ale potem okazało się, że prowadzenie firmy jest o wiele łatwiejsze, zresztą Marchionne dobierał takich ludzi, którzy ten nowy sposób prowadzenia biznesu byli w stanie zaakceptować.
[b]W Genewie Fiat pokazał tylko jeden model produkowany w Tychach – model 500. Czy to wasz „najgorętszy” produkt?[/b]