Założenie firmowego profilu społecznościowego lub firmowego blogu na platformie blogowej to prosta operacja. Wystarczy wejść na portal i postępować zgodnie ze wskazówkami. Potem, zdaniem specjalistów, zaczynają się problemy. Dobrze prowadzony kanał lub profil marki lub firmy wymaga sporego zaangażowania i strategii, o czym polskie firmy wciąż często zapominają.
– Podstawowym błędem jest to, że nie zadają sobie pytania, po co w ogóle to robią i jaki chcą dzięki temu osiągnąć cel – przyznaje Norbert Kilen, dyrektor strategiczny agencji interaktywnej Think Kong.
Nie tylko Facebook
Adam Kaliszewski, strateg ds. mediów cyfrowych z agencji PR Solski Burson-Marsteller, dodaje, że częstym przypadkiem jest automatyczne zwracanie się firmy ku Facebookowi.
– Zamiast od razu uruchamiać „obowiązkowy" fanpage na Facebooku, lepiej się zastanowić i sprawdzić, z jakich mediów społecznościowych korzystają nasi klienci – obecni lub potencjalni, jak wygląda grupa docelowa i jaka jest jej struktura demograficzna – mówi.
Oprócz Facebooka można też rozważyć Twittera, Naszą-Klasę czy kanał na YouTube albo profil w serwisie Pinterest. – Może się też okazać, że najlepszym kanałem dotarcia będzie firmowy blog. Ważne, aby wiedzieć, gdzie są ludzie, do których chcemy dotrzeć, i odpowiednio dobrać kanały komunikacji – mówi Kaliszewski.