Niewidomy będzie mógł zażądać od firmy telekomunikacyjnej umowy, wykazu połączeń czy faktury za usługi – sporządzonych alfabetem Braille'a. To jeden z wymogów, które od dziś muszą spełniać firmy oferujące usługi telefoniczne.
Alfabetem Braille'a ?lub dużą czcionką
Wprowadzanie udogodnień dla osób z niepełnosprawnością wymusza na operatorach wchodzące dziś w życie rozporządzenie ministra administracji i cyfryzacji. Zgodnie z nim klient, który widzi, ale słabo, może domagać od operatorów świadczących usługi telefoniczne, by np. ofertę czy umowę, a także rachunek wydrukowano mu powiększoną czcionką.
Operatorzy telekomunikacyjni zapewniają, że nie zaspali i są gotowi.
– Można zamówić dokumenty pisane alfabetem Braille'a lub dużą czcionką oraz w formacie tekstowym na nośniku elektronicznym, które zgodnie z rozporządzeniem dostarczone w ciągu 30 dni od daty zamówienia – zapewnia Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange. Dodaje, że takie zamówienia można złożyć w salonie, na infoliniach bądź też przez Facebooka. Podobne zapewnienia otrzymaliśmy z sieci Play.
– W zależności od rodzaju żądanego dokumentu jest on udostępniany do odbioru w salonie lub przesyłany na adres korespondencyjny albo adres poczty elektronicznej – mówi Ewa Sankowska-Sieniek z Play.