Liderem radiowej słuchalności w 2011 roku była jak zwykle w ostatnich latach krakowska rozgłośnia RMF FM – wynika z badania RadioTrack firmy MillwardBrown SMG/KRC. Stacja zamknęła jednak rok wynikiem gorszym niż w 2010 r., bo jej udział w ogólnopolskim rynku słuchalności wyniósł 26 proc., a rok wcześniej sięgał 27,3 proc. Mimo spadku, który był dla branży zaskoczeniem po okresach bicia historycznych rekordów audytorium przez RMF FM rok wcześniej, zdaniem ekspertów liderowi nic nie grozi.
410 mln zł wyniosły przychody reklamowe radia w Polsce po trzech kwartałach 2011 roku według Starlinka
– To było takie naturalne wahnięcie, po którym wyniki wróciły do normy. Według mnie w tym roku sytuacja będzie stabilna – mogą się zdarzyć jakieś zmiany w jedną lub drugą stronę, ale niewielkie – mówi Alfred Ejsmont, dyrektor ds. radia, outdooru i kina w domu mediowym Universal McCann.
Branża liczyła też na zwyżkową tendencję największej konkurencji RMF – Radia Zet, kiedy pod koniec roku jej wyniki lekko się poprawiły. Całorocznie słuchalność Zetki sięgnęła 16,2 proc. przy 16,1 proc. rok wcześniej. – Wszyscy liczyli, że ta różnica do lidera zacznie się powoli zmniejszać, bo jest jednak zbyt duża. W tym roku w Zetce nastąpiło jednak wiele zmian (zmienił się m.in. redaktor naczelny radia – nowym został Rafał Olejniczak – red.), a mimo to nie doszło do zmiany wyników rozgłośni, co pokazuje, że jego audytorium jest lojalne i się utrzymało – zauważa Ejsmont.
Kolejny dobry rok ma za sobą publiczna Trójka, której wynik wzrósł rok do roku z 7,5 proc. do 8,2 proc.