Z tego artykułu dowiesz się:
- Jakie zmiany zachodzą w nawykach konsumpcyjnych w kontekście wykorzystywania aplikacji mobilnych?
- Dlaczego rola aplikacji mobilnych w decyzjach zakupowych staje się coraz istotniejsza?
- Jakie strategiczne decyzje podejmują sieci handlowe w odpowiedzi na rosnącą popularność aplikacji?
- Jakie wpływy na decyzje zakupowe mają dla różnych grup demograficznych telewizja i aplikacje mobilne?
Choć 38,1 proc. badanych o ofertach promocyjnych sieci handlowych dowiaduje się wciąż z telewizji, to już 37,5 proc. wskazuje aplikacje mobilne – wynika z badania dla Grupy Blix. To bardzo symboliczny wynik, świadczący o zmianie nawyków zakupowych i konsumpcyjnych.
Aplikacje prawie jak TV
– Telewizja, dotąd uznawana za najbardziej masowy i tradycyjny kanał komunikacji, traci monopol na rzecz kanałów cyfrowych. Konsumenci korzystają z aplikacji mobilnych nie tylko do planowania zakupów, ale też w wolnych chwilach, szukając inspiracji i atrakcyjnych promocji – mówi dr Krzysztof Łuczak, ekonomista Grupy Blix. – Wynik nie jest więc zaskakujący – odzwierciedla naturalny proces cyfryzacji codziennych zachowań zakupowych i rosnącą rolę technologii mobilnych w komunikacji marek z klientami – dodaje.
Autorzy badania wskazują, że z punktu widzenia sieci handlowych wyniki te mają duże znaczenie strategiczne – wskazują na konieczność przesunięcia większych budżetów mediowych w stronę kanałów cyfrowych, w których konsumenci spędzają coraz więcej czasu i w których faktycznie podejmują decyzje zakupowe.