Reklama
Rozwiń
Reklama

Więcej czasu na YouTube i Netflix. Co oglądaliśmy w sierpniu 2023 roku

W sierpniu platformy streamingowe w Polsce odnotowały kolejny rekord oglądalności – wynika z najnowszych danych Nielsena zebranych w ramach badania „The Gauge”. Traciły kablówki i platformy satelitarne.

Publikacja: 20.09.2023 16:04

Więcej czasu na YouTube i Netflix. Co oglądaliśmy w sierpniu 2023 roku

Foto: Adobe Stock

W sierpniu 2023 r. 7,1 proc. czasu spędzonego przed ekranem telewizorów widzowie w Polsce przeznaczyli na programy dostępne na platformach streamingowych. To wzrost o 0,2 pkt proc. w porównaniu z lipcem br., który również był rekordowy.

Udział w rynku oglądalności umocnił YouTube (do 2 proc.), a Netflix utrzymał udział 1,7 proc. Nielsen nie wyróżnia innych serwisów (inaczej np. w Stanach Zjednoczonych, czy Meksyku), ponieważ żaden z nich nie osiąga odpowiednio wysokiego udziału.

Platformy streamingowe umocniły się kosztem tradycyjnej telewizji, ale jej udział jest nadal dominujący. Podobnie jak w lipcu, najpopularniejszymi programami były treści informacyjne i sportowe.

W sierpniu traciły widzów platformy satelitarne i kablowe. Ich udziały spadły w porównaniu z lipcem o odpowiednio 0,1 pkt proc. do 34 proc. i 0,6 pkt proc. do 29,4 proc. Z kolei cyfrowa telewizja naziemna lekko umocniła pozycję względem lipca (o 0,4 pkt proc. - do 23,2 proc.).

Wszystko to w okresie, w którym widzowie w ogóle spędzają mniej czasu przed telewizorem. W sierpniu średni czas oglądania treści na ekranie takich urządzeń wyniósł 3 godz. 32 minuty dziennie. To o 2,5 minuty krócej niż rok temu i o około 45 minut krócej niż w miesiącach zimowych.

Reklama
Reklama

Dane pochodzą z pojedynczego panelu Nielsena składającego się z 3500 gospodarstw domowych i prawie 9700 panelistów. Są one prezentowane dla osób w wieku powyżej 4 lat, w podziale na telewizję kablową, satelitarną, naziemną (zarówno linearną, jak i przesuniętą w czasie do 7 dni) oraz oglądalność streamingu. Warto zaznaczyć, że oglądalność stacji telewizyjnych na żywo na platformach OTT jest klasyfikowana jako oglądalność streamingu.

Media
PTWP obejmuje większościowy pakiet akcji Gremi Media
Media
101. ceremonia wręczenia Oscarów odbędzie się na YouTubie
Media
Nieoficjalnie: Warner Bros. Discovery odrzuci ofertę przejęcia przez Paramount
Media
Europa dławi się regulacjami i przegrywa wyścig o AI
Media
Miliarder z Hongkongu może trafić za kratki na resztę życia. Sąd: mózg spisków
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama