Allegro zaoferuje nowe usługi finansowe

Nowi właściciele serwisu aukcyjnego nie planują rewolucji, ale nie oznacza to braku zmian. Oferta produktowa ma zostać znacznie rozszerzona o nowe kategorie. Allegro planuje również zaoferować choćby usługi finansowe.

Aktualizacja: 24.10.2016 21:49 Publikacja: 24.10.2016 21:01

Przejęcie Allegro za ponad 3,2 mld dol. ogłoszono 14 października, strony transakcji czekają na zgodę władz antymonopolowych. Od grupy Naspers serwis kupiły fundusze Cinven, Permira i Mid Europa. W branży wysoką wycenę Allegro przyjęto z pewnym zaskoczeniem, dlatego teraz wysokie są oczekiwania wobec strategii nowych właścicieli.

Ważny segment mobilny

– Nie planujemy rewolucji w Allegro, to dobry biznes rosnący co roku w dwucyfrowym tempie, dlatego nie ma powodów do gwałtownych zmian – mówi Thomas Railhac, główny partner Cinven.

Oferta będzie rozbudowana o nowe segmenty. – Obecnie to ok. 50 mln produktów, żaden konkurent na polskim rynku nie jest w stanie zaproponować podobnego wyniku. To nasza siła, choć widzimy pole do dalszego rozwoju. Największy potencjał widać w segmencie usług, dzisiaj w zasadzie nieoferowanych w serwisie. Widać go w sprzedaży wszelkich biletów czy usług mobilnych, np. aplikacji – dodaje Paweł Padusiński, partner w Mid Europa Partners.

– Dalej będziemy ściśle współpracować z PayU, ale widzimy znacznie więcej możliwości, np. w ofercie finansowej. Myślimy o sprzedaży takich usług zarówno konsumentom, jak i firmom, które sprzedają przez Allegro. Opcji jest wiele – kapitał obrotowy, kredyty itp. – dodaje.

Oznaczałoby to wejście na duży rynek, obecnie zdominowany raczej przez tradycyjnych sprzedawców. Firma zapowiada też dalszy rozwój oraz utrzymanie dwucyfrowej dynamiki wzrostu. – Allegro jest liderem rynku i chcemy utrzymać tę pozycję m.in. przez ekspansję segmentu mobilnego – mówi Railhac.

Mniej jednoznaczne są deklaracje firmy, jeśli chodzi o wysokość prowizji od sprzedaży towarów przez serwis. Z informacji „Rz" wynika, że to średnio 8 proc. (dla porównania w Amazonie to kilkanaście procent).

Będą zmiany?

– Prowizje na Allegro są konkurencyjne w stosunku do oferty konkurencji i takie pozostaną. W przypadku cen Polacy są niesłychanie wrażliwi na tym punkcie, dlatego Allegro ma pozostać atrakcyjnym miejscem robienia zakupów – wyjaśnia Paweł Padusiński. Nie chciał odpowiedzieć, czy wysokość prowizji może ulec zmianie. Tym bardziej że Amazon coraz mocniej otwiera się na polskich klientów, z myślą o nich udostępnił polskojęzyczną wersję niemieckiego serwisu.

Fundusze podkreślają, iż ich horyzont inwestycyjny to standardowo trzy–siedem lat, ale średnio po ok. pięciu latach zazwyczaj wychodzą z inwestycji. W wypadku Allegro planują rozwój głównie organiczny, a przejęcia nie są przewidywane. Jednak w razie pojawienia się atrakcyjnego podmiotu do kupienia i połączenia z Allegro taki scenariusz może zostać rozważony.

– Polacy mogą już kupować na popularnych azjatyckich serwisach, na Amazon.de, a na horyzoncie widać Marketplace Facebooka. Nowi właściciele Allegro stoją zatem przed wyzwaniem utrzymania dotychczasowej pozycji i 40 proc. rynku – ocenia Tomasz Tybon, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w Dreamcommerce, dostawcy oprogramowania Shoper.

Pod względem wartości transakcja sprzedaży Allegro nie ma sobie równych w polskiej branży e-commerce. Co więcej, plasuje się w czołówce przejęć i zmian właścicielskich, które ogłoszono w ostatnim roku na globalnym rynku.

Przejęcie Allegro za ponad 3,2 mld dol. ogłoszono 14 października, strony transakcji czekają na zgodę władz antymonopolowych. Od grupy Naspers serwis kupiły fundusze Cinven, Permira i Mid Europa. W branży wysoką wycenę Allegro przyjęto z pewnym zaskoczeniem, dlatego teraz wysokie są oczekiwania wobec strategii nowych właścicieli.

Ważny segment mobilny

Pozostało 89% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Nowy „Plus Minus”: 20 lat Polski w UE. Dobrze wyszło (tylko teraz nie wychodźmy!)
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane