Elity ufają „Rzeczpospolitej”

Polacy ufają biznesowi bardziej niż organizacjom pozarządowym, mediom, Kościołowi czy rządowi – wynika z najnowszej edycji badania Edelman Trust Barometer, które bada poglądy tzw. liderów opinii z całego świata, w tym z Polski. Wśród polskich mediów największym zaufaniem jest obdarzana „Gazeta Wyborcza”, „Rzeczpospolita” i Telewizja Polska.

Publikacja: 01.02.2008 02:50

Mimo że biznes wciąż wyprzedza media w rankingu wiarygodności, wzrosło zaufanie elit do artykułów prasowych i tekstów w magazynach biznesowych, radiowych i internetowych witryn firm. Globalnie za najbardziej wiarygodne media uchodzą CNN (wierzy jej 25 proc. ankietowanych) i BBC (17 proc. zaufania) oraz Google (ufa jemu 9 proc. ludzi).

Okazuje się, że mimo gwałtownego rozwoju Internetu, głównym źródłem informacji o biznesie są dla liderów artykuły w gazetach, w których informacji szuka aż 75 proc. osób. Programy informacyjne traktuje jako najważniejsze źródło informacji 70 proc. ludzi, a na strony internetowe firm zagląda 67 proc. osób.

Za najbardziej wiarygodne media ludzie uważają w Polsce jednak raporty analityczne. Za nimi plasują się czasopisma biznesowe i informacje pochodzące z firm.

Zaufanie do biznesu deklaruje w Polsce 45 proc. przepytanych osób, podczas gdy organizacjom pozarządowym ufa 38 proc., mediom – 37 proc, Kościołowi – 32 proc., a rządowi zaledwie 11 proc. ankietowanych, przy czym Polacy deklarują najniższe zaufanie do rządu wśród wszystkich przebadanych państw.

Jeśli chodzi o sektory gospodarki, za najbardziej godne zaufania uznawane są nowe technologie (77 proc.) oraz biotechnologia, motoryzacja i bankowość, dla których odsetek zaufania przekracza 60 proc. W porównaniu z ubiegłym rokiem wzrosło zaufanie do sektora bankowego, ochrony zdrowia, energetyki i handlu zagranicznego.

Badanie Edelman Trust Barometer jest przeprowadzane na całym świecie, w tym roku – w 18 krajach, gdzie na pytania odpowiadało 3,1 tys. osób (w Polsce – 150 osób).

Mimo że biznes wciąż wyprzedza media w rankingu wiarygodności, wzrosło zaufanie elit do artykułów prasowych i tekstów w magazynach biznesowych, radiowych i internetowych witryn firm. Globalnie za najbardziej wiarygodne media uchodzą CNN (wierzy jej 25 proc. ankietowanych) i BBC (17 proc. zaufania) oraz Google (ufa jemu 9 proc. ludzi).

Okazuje się, że mimo gwałtownego rozwoju Internetu, głównym źródłem informacji o biznesie są dla liderów artykuły w gazetach, w których informacji szuka aż 75 proc. osób. Programy informacyjne traktuje jako najważniejsze źródło informacji 70 proc. ludzi, a na strony internetowe firm zagląda 67 proc. osób.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie