Reklama

Elity ufają „Rzeczpospolitej”

Polacy ufają biznesowi bardziej niż organizacjom pozarządowym, mediom, Kościołowi czy rządowi – wynika z najnowszej edycji badania Edelman Trust Barometer, które bada poglądy tzw. liderów opinii z całego świata, w tym z Polski. Wśród polskich mediów największym zaufaniem jest obdarzana „Gazeta Wyborcza”, „Rzeczpospolita” i Telewizja Polska.

Publikacja: 01.02.2008 02:50

Mimo że biznes wciąż wyprzedza media w rankingu wiarygodności, wzrosło zaufanie elit do artykułów prasowych i tekstów w magazynach biznesowych, radiowych i internetowych witryn firm. Globalnie za najbardziej wiarygodne media uchodzą CNN (wierzy jej 25 proc. ankietowanych) i BBC (17 proc. zaufania) oraz Google (ufa jemu 9 proc. ludzi).

Okazuje się, że mimo gwałtownego rozwoju Internetu, głównym źródłem informacji o biznesie są dla liderów artykuły w gazetach, w których informacji szuka aż 75 proc. osób. Programy informacyjne traktuje jako najważniejsze źródło informacji 70 proc. ludzi, a na strony internetowe firm zagląda 67 proc. osób.

Za najbardziej wiarygodne media ludzie uważają w Polsce jednak raporty analityczne. Za nimi plasują się czasopisma biznesowe i informacje pochodzące z firm.

Zaufanie do biznesu deklaruje w Polsce 45 proc. przepytanych osób, podczas gdy organizacjom pozarządowym ufa 38 proc., mediom – 37 proc, Kościołowi – 32 proc., a rządowi zaledwie 11 proc. ankietowanych, przy czym Polacy deklarują najniższe zaufanie do rządu wśród wszystkich przebadanych państw.

Jeśli chodzi o sektory gospodarki, za najbardziej godne zaufania uznawane są nowe technologie (77 proc.) oraz biotechnologia, motoryzacja i bankowość, dla których odsetek zaufania przekracza 60 proc. W porównaniu z ubiegłym rokiem wzrosło zaufanie do sektora bankowego, ochrony zdrowia, energetyki i handlu zagranicznego.

Reklama
Reklama

Badanie Edelman Trust Barometer jest przeprowadzane na całym świecie, w tym roku – w 18 krajach, gdzie na pytania odpowiadało 3,1 tys. osób (w Polsce – 150 osób).

Mimo że biznes wciąż wyprzedza media w rankingu wiarygodności, wzrosło zaufanie elit do artykułów prasowych i tekstów w magazynach biznesowych, radiowych i internetowych witryn firm. Globalnie za najbardziej wiarygodne media uchodzą CNN (wierzy jej 25 proc. ankietowanych) i BBC (17 proc. zaufania) oraz Google (ufa jemu 9 proc. ludzi).

Okazuje się, że mimo gwałtownego rozwoju Internetu, głównym źródłem informacji o biznesie są dla liderów artykuły w gazetach, w których informacji szuka aż 75 proc. osób. Programy informacyjne traktuje jako najważniejsze źródło informacji 70 proc. ludzi, a na strony internetowe firm zagląda 67 proc. osób.

Reklama
Media
Nasz dziennikarz wyróżniony prestiżową nagrodą
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Media
„Chopin, Chopin” podkopał oczekiwania kin co do frekwencji. Co wypełni lukę?
Media
Znalazły się pieniądze na „Lex Huawei”. Rząd przyjął projekt. Teraz Sejm
Media
Już drugi rząd w Polsce przyjął Lex Huawei. Co będzie dalej?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Media
TVN może zmienić właściciela. Warner Bros. Discovery rozważa sprzedaż
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama