Mimo że biznes wciąż wyprzedza media w rankingu wiarygodności, wzrosło zaufanie elit do artykułów prasowych i tekstów w magazynach biznesowych, radiowych i internetowych witryn firm. Globalnie za najbardziej wiarygodne media uchodzą CNN (wierzy jej 25 proc. ankietowanych) i BBC (17 proc. zaufania) oraz Google (ufa jemu 9 proc. ludzi).
Okazuje się, że mimo gwałtownego rozwoju Internetu, głównym źródłem informacji o biznesie są dla liderów artykuły w gazetach, w których informacji szuka aż 75 proc. osób. Programy informacyjne traktuje jako najważniejsze źródło informacji 70 proc. ludzi, a na strony internetowe firm zagląda 67 proc. osób.
Za najbardziej wiarygodne media ludzie uważają w Polsce jednak raporty analityczne. Za nimi plasują się czasopisma biznesowe i informacje pochodzące z firm.
Zaufanie do biznesu deklaruje w Polsce 45 proc. przepytanych osób, podczas gdy organizacjom pozarządowym ufa 38 proc., mediom – 37 proc, Kościołowi – 32 proc., a rządowi zaledwie 11 proc. ankietowanych, przy czym Polacy deklarują najniższe zaufanie do rządu wśród wszystkich przebadanych państw.
Jeśli chodzi o sektory gospodarki, za najbardziej godne zaufania uznawane są nowe technologie (77 proc.) oraz biotechnologia, motoryzacja i bankowość, dla których odsetek zaufania przekracza 60 proc. W porównaniu z ubiegłym rokiem wzrosło zaufanie do sektora bankowego, ochrony zdrowia, energetyki i handlu zagranicznego.