To spore zaskoczenie dla specjalistów. – 500 mln zł to równowartość ok. 25 proc. dziennego obrotu giełdy! – emocjonuje się Vaclav Kminek, analityk z Erste Group, dodając, że takie zapowiedzi równoważą podane wczoraj słabe wyniki finansowe spółki.Skup akcji wartych 500 mln zł miałby odbyć się w tym i przyszłym roku. W tym roku telewizyjna grupa wydałaby na niego 200–250 mln zł, ale najpierw muszą ten plan zaakceptować akcjonariusze TVN. – Jeśli zostanie zatwierdzony, będzie to oznaczało brak dywidendy w latach, w których będzie przeprowadzany – zapowiedział John Driscoll, odpowiedzialny za finanse TVN.
Informacja o planowanym skupie akcji to nowość. TVN wydałby na skup tyle, ile analitycy szacowali, że w ciągu tego i przyszłego roku przeznaczy na wypłatę dywidendy. Zdaniem Dominika Niszcza, analityka DM Reiffeisen, TVN proponuje skup zamiast dywidendy, bo gdyby spółka zamknęła rok na minusie netto, dywidenda mogłaby być – zgodnie z polskim prawem – uznana za kontrowersyjną.
Zarząd TVN zaproponował radzie nadzorczej – i od razu uzyskał zgodę – na przeprowadzenie w tym roku programu skupu obligacji 7,875 proc. Senior Notes za maksymalnie 60 mln euro. Skup już się zaczął. To pomoże obniżyć dług netto, który wyniósł na koniec 2013 r. prawie 2,2 mld zł. ?Pozytywne są najnowsze prognozy TVN o sytuacji na rynku reklamy tv. Według spółki w IV kw. 2013 r. wzrósł on rok do roku o 2,2 proc., choć całorocznie spadł o 2,7 proc.
– Dobry początek roku daje podstawę do podniesienia oczekiwań wzrostu rynku reklamy telewizyjnej z niskiego do średniego, jednocyfrowego poziomu. Wierzymy, że TVN odnotuje wyższe wyniki niż rynek dzięki udanemu wdrożeniu nowej strategii sprzedaży – zapowiedział Markus Tellenbach, prezes TVN.
Słabo wypadła platforma nc+. TVN ma w niej 32 proc. udziałów. Przychody w 2013 r. wynosiły 2,23 mld zł, jednorazowe koszty poniesione w związku z fuzją „n" i Cyfry+ to 180 mln zł, a EBITDA (zysk przed opodatkowaniem i amortyzacją) wyniósł 223 mln zł. Średni przychód z jednego abonenta (ARPU) sięgnął 65,7 zł, liczba abonentów to 2,2 mln. Analitycy poddają w wątpliwość, czy nc+ uda się osiągnąć w 2015 r. zapowiadaną EBITDA na poziomie ok. 500 mln zł .