Rzeczpospolita liderem e-wydań

W lipcu sprzedaż elektronicznych wydań „Rz” wyniosła 10,2 tys. i była najwyższa wśród wszystkich ogólnopolskich gazet.

Publikacja: 04.09.2013 13:34

„Rz" nie tylko sprzedawała najwięcej e-wydań wśród wszystkich ogólnopolskich gazet ogólnotematycznych: 10,2 tys. egz., ale też odnotowała najwyższy wzrost tej sprzedaży – prawie 150 proc. więcej niż przed rokiem.

Kolejne w tym zestawieniu były konkurencyjne „Dziennik Gazeta Prawna": 9,5 tys.  egz. (wzrost rok do roku o 35,7 proc.) i „Gazeta Wyborcza": 2,1 tys. egz. (wzrost o 6,9 proc.). Bulwarowy „Super Express" w ogóle nie odnotował takiej formy sprzedaży, a  tabloidowy „Fakt" wykazał zaledwie 109 sprzedawanych e-wydań każdego swojego numeru w lipcu.

Łączna sprzedaż wszystkich wydań największych pięciu gazet ogólnopolskich wraz z tabloidami wynosiła w lipcu 841,2 tys. egz. To o 10 proc. mniej niż w lipcu 2012 roku – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy pokazujących tzw. rozpowszechnianie płatne razem. Na ten wskaźnik składa się sprzedaż papierowych i elektronicznych wydań (sprzedane w kioskach – także tych internetowych) oraz egzemplarze rozpowszechnione w ramach prenumerat i wydania przekazywane w ramach umów barterowych do czytania, np. w liniach lotniczych, pociągach, na uczelniach czy w hotelach.

Najwyższy spadek tak liczonego rozpowszechniania odnotowała w lipcu „Gazeta Wyborcza", o 16,7 proc., do 203,2 tys. egz. „Dziennik Gazeta Prawna" stracił 14 proc. (i sprzedawał średnio 63,2 tys. egz. każdego wydania), bulwarowy „Fakt" – 9,3 proc. (jego lipcowy wynik to 325,8 tys. egz.), a konkurencyjny dla niego „Super Express" – 6,3 proc. (143,9 tys. egz. średniej sprzedaży każdego wydania).

„Rz" jako jedyna w tym zestawieniu nie odnotowała spadku. Jej lipcowy wynik – 105,1 tys. egz. – jest o 1 proc. wyższy niż przed rokiem.

Wydawca „Rz" Gremi Media zaczął też wycofywać się z rozpowszechniania tego dziennika w ramach umów barterowych.

Firma zapowiedziała, że chce się skupić na docieraniu do czytelników rzeczywiście zainteresowanych tytułem. Tego rodzaju dystrybucja skurczyła się w „Rz" w lipcu w porównaniu z lipcem 2012 roku o mniej więcej połowę.

„Rz" nie tylko sprzedawała najwięcej e-wydań wśród wszystkich ogólnopolskich gazet ogólnotematycznych: 10,2 tys. egz., ale też odnotowała najwyższy wzrost tej sprzedaży – prawie 150 proc. więcej niż przed rokiem.

Kolejne w tym zestawieniu były konkurencyjne „Dziennik Gazeta Prawna": 9,5 tys.  egz. (wzrost rok do roku o 35,7 proc.) i „Gazeta Wyborcza": 2,1 tys. egz. (wzrost o 6,9 proc.). Bulwarowy „Super Express" w ogóle nie odnotował takiej formy sprzedaży, a  tabloidowy „Fakt" wykazał zaledwie 109 sprzedawanych e-wydań każdego swojego numeru w lipcu.

Kraj
Były dyrektor Muzeum Historii Polski nagrodzony
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Kraj
Podcast Pałac Prezydencki: "Prezydenta wybierze internet". Rozmowa z szefem sztabu Mentzena
Kraj
Gala Nagrody „Rzeczpospolitej” im. J. Giedroycia w Pałacu Rzeczpospolitej
Kraj
Strategie ochrony rynku w obliczu globalnych wydarzeń – zapraszamy na webinar!
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Kraj
Podcast „Pałac Prezydencki”: Co zdefiniuje kampanię prezydencką? Nie tylko bezpieczeństwo