„Rz" nie tylko sprzedawała najwięcej e-wydań wśród wszystkich ogólnopolskich gazet ogólnotematycznych: 10,2 tys. egz., ale też odnotowała najwyższy wzrost tej sprzedaży – prawie 150 proc. więcej niż przed rokiem.
Kolejne w tym zestawieniu były konkurencyjne „Dziennik Gazeta Prawna": 9,5 tys. egz. (wzrost rok do roku o 35,7 proc.) i „Gazeta Wyborcza": 2,1 tys. egz. (wzrost o 6,9 proc.). Bulwarowy „Super Express" w ogóle nie odnotował takiej formy sprzedaży, a tabloidowy „Fakt" wykazał zaledwie 109 sprzedawanych e-wydań każdego swojego numeru w lipcu.
Łączna sprzedaż wszystkich wydań największych pięciu gazet ogólnopolskich wraz z tabloidami wynosiła w lipcu 841,2 tys. egz. To o 10 proc. mniej niż w lipcu 2012 roku – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy pokazujących tzw. rozpowszechnianie płatne razem. Na ten wskaźnik składa się sprzedaż papierowych i elektronicznych wydań (sprzedane w kioskach – także tych internetowych) oraz egzemplarze rozpowszechnione w ramach prenumerat i wydania przekazywane w ramach umów barterowych do czytania, np. w liniach lotniczych, pociągach, na uczelniach czy w hotelach.
Najwyższy spadek tak liczonego rozpowszechniania odnotowała w lipcu „Gazeta Wyborcza", o 16,7 proc., do 203,2 tys. egz. „Dziennik Gazeta Prawna" stracił 14 proc. (i sprzedawał średnio 63,2 tys. egz. każdego wydania), bulwarowy „Fakt" – 9,3 proc. (jego lipcowy wynik to 325,8 tys. egz.), a konkurencyjny dla niego „Super Express" – 6,3 proc. (143,9 tys. egz. średniej sprzedaży każdego wydania).
„Rz" jako jedyna w tym zestawieniu nie odnotowała spadku. Jej lipcowy wynik – 105,1 tys. egz. – jest o 1 proc. wyższy niż przed rokiem.