Jak ominąć kolejki w oddziale banku

Nie zawsze mamy czas stać w kolejce w oddziale w banku. Czasem można ją skutecznie ominąć. Jak? Wystarczy wcześniej umówić wizytę na konkretną godzinę.

Publikacja: 24.04.2022 14:08

Jak ominąć kolejki w oddziale banku

Foto: Adobe Stock

- Klienci mają możliwość spotkania w tematach kredytowych, inwestycyjnych jak również z obszaru bankowości codziennej jak np. konto – wylicza Magdalena Ostrowska, z ING Banku Śląskiego.

Senior nie musi czekać

Pan Dominik wybrał się ze swoją 92-letnią babcią do oddziału jednego z banków w Zielonej Górze. – Musiałem czekać kilkadziesiąt minut, bo w pierwszej kolejności byli obsługiwani obywatele Ukrainy, którzy zakładali konto, a nie moja babcia – mówi wzburzony.

Mężczyzna kontaktował się w tej sprawie z bankiem. Ten zapewnił go, że wszystkich klientów traktuje w ten sam sposób, a kolejką w oddziale kieruje komputer.

- Prawdopodobnie najpierw wybierał osoby, które chciały założyć rachunek, aby uniknąć takich sytuacji, proponujemy w przyszłości umówić wizytę na konkretną godzinę - doradzili mu bankowcy.

Sprawdziliśmy czy da się umówić w banku na konkretną godzinę spotkania w oddziale i jak to można zrobić. - Klient może się umówić na spotkanie z doradcą – w dogodnej dla siebie placówce, dniu i godzinie. Aby umówić się na spotkanie wystarczy albo zadzwonić na naszą infolinię lub wypełnić formularz na naszej stronie www, a my zadzwonimy do klienta i uzgodnimy szczegóły spotkania – termin, temat, miejsce – zapewnia Agnieszka Gorzkowicz, z biura prasowego Credit Agricole.

Czytaj więcej

Wypłata większej gotówki w banku. Czasem trzeba czekać

To samo mówi Magdalena Ostrowska z ING Banku Śląskiego. - Klient może umówić się samodzielnie na spotkanie korzystając z formularzy umieszczonych na wybranych stronach ofertowych na stronie www.ing.pl oraz w systemie bankowości elektronicznej - Moje ING. – opowiada.

Dodaje, że klienci mogą się umawiać na konkretną godzinę, najwcześniej na kolejny dzień, maksymalnie tydzień do przodu. W momencie umówienia spotkania oraz na dobę przed nim bank wysyła SMS z informacją o nim.

- Lista tematów, na które może umówić się klient jest aktualizowana, tak aby jak najlepiej odpowiadała zgłaszanym potrzebom. Ciągle pracujemy także nad rozwojem tego procesu. W temacie obsługi seniorów, specjaliści zwracają uwagę, aby takie osoby przyjąć w pierwszej kolejności mamy też standardy dopasowane do obsługi klientów dojrzałych – mówi Magdalena Ostrowska.

Piotr Wardziak z biura prasowego PKO BP zapewnia, że zarówno obecni klienci jak i osoby chcące zapoznać się z ofertą banku mogą w prosty sposób umówić się na spotkanie z doradcą w oddziale, wideorozmowę lub rozmowę telefoniczną.  

- Wystarczy wypełnić krótki formularz rejestracyjny, w którym klient wskaże temat rozmowy, wybraną formę i czas spotkania. Po wypełnieniu formularza klient otrzymuje potwierdzenie i szczegóły spotkania – mówi bankowiec.

Obsługa bez barier i z pierwszeństwem

W PKO BP spotkanie można umówić najwcześniej na 24 godziny przed planowaną datą rozmowy, a maksymalnie z 14 dniowym wyprzedzeniem.

Także w Santander Bank Polska można umówić się na spotkanie z doradcą w oddziale.

Wystarczy kontakt z Multikanałowym Centrum Komunikacji (nr tel. 1 9999).

- Klient ma dwie możliwości: albo doradca przekaże mu nr telefonu do konkretnego doradcy, aby klient sam skontaktował się z nim w dogodnym dla siebie terminie, albo sam  doradca z infolinii może umówić klienta na spotkanie z doradcą w oddziale. Klient może umówić się na spotkanie w tym samym dniu – zapewnia Elżbieta Krauze, dyrektor departamentu doskonalenia doświadczeń klienta w sieci dystrybucji Santander Bank Polska.

Dodaje, że gdy bank umawia spotkanie to prosi klienta, aby wskazał temat z dostępnych obszarów: produkty inwestycyjne, MŚP (produkty dla firm) , gotówka (awiza gotówki do wypłaty), konto osobiste.

- Obecnie klienci nie korzystają z tego rozwiązania masowo, dlatego nie planujemy w najbliższym czasie rozszerzania tematów spotkań – przyznaje dyr. Krauze.

Czytaj więcej

Oddział banku znika, a wraz z nim bankomat. Czy to normalne?

Santander Bank Polska dla klientów seniorów proponujemy pierwszeństwo obsługi w ramach programu Obsługa bez Barier, dzięki któremu chce zapewnić spójne i pozytywne doświadczenia klientom ze szczególnymi potrzebami niezależnie od miejsca obsługi – w placówce, przez telefon, internet czy bankomat.

Placówki z certyfikatem dostępności mają specjalne stanowisko pierwszeństwo obsługi, gdzie poza kolejnością załatwia się klientów z niepełnosprawnością, kobiety w ciąży czy osoby w podeszłym wieku.

Senior Ok

Również w Pekao SA dzwoniąc na infolinię lub do doradcy w oddziale może umówić się na spotkanie o konkretnej godzinie.

- Data spotkania dostosowana jest do preferencji klienta oraz dostępności doradców. W przypadku umówienia spotkania za pośrednictwem infolinii zawsze określany jest cel wizyty, aby móc umówić klienta na spotkanie z ekspertem w danym temacie – mówi Paweł Jurek, rzecznik banku.

Dodaje, że istnieje możliwość awizowania wypłaty większych środków w placówce banku wraz z przekazaniem informacji o czasie potrzebnym do realizacji tej dyspozycji.

- Gdy na obsługę w oddziale oczekuje np. kobieta w ciąży lub z małym dzieckiem, osoba z widoczną niepełnosprawnością lub w zaawansowanym wieku to jest ona obsługiwana poza kolejnością – zapewnia Paweł Jurek.

Infolinia Pekao SA oferuje także kanał Senior, którego zadaniem jest wsparcie osób w zaawansowanym wieku zarówno w kwestiach merytorycznych, jak i technicznej obsługi swoich produktów poprzez bankowość elektroniczną.

Również w mBanku klient ma możliwość umówienia wizyty u doradcy w oddziale na konkretną wizytę. - Termin jest ustalany  z doradcą, w zależności od jego kompetencji oraz terminarza wynikającego ze spotkań z innymi klientami – mówi Kinga Wojciechowska-Rulka, z biura prasowego.

Zapewnia, że choć bank nie wprowadził szczególnych zasad obsługi seniorów, ale jego pracownicy są uwrażliwiani na konieczność otoczenia troską osób posiadających szczególne wymagania.

W BNP Paribas klient umówić może się przez system Booksy i stronę internetową banku, maksymalnie 2 tygodnie i minimalnie 24 godziny przed wybranym terminem. - Możliwe jest także telefoniczne umówienie wizyty w oddziale, bezpośrednio u doradcy, a jej termin zależy od dostępności doradcy – mówi Jacek Stefański, menadżer ds. wsparcia transformacji w Banku BNP Paribas.

Dodaje, że podczas takiej wizyty klient może załatwić sprawy związane z tematami: kredytów i pożyczek hipotecznych, oszczędnościami i inwestycjami, kontem bankowym, kartami i kredytami dla klientów indywidualnych, czy bankowością dla firm i przedsiębiorców, a także zaktualizować dane.

Jak zapewnia Jacek Stefański osoby starsze, kobiety w ciąży, osoby z niepełnosprawnością mogą być obsłużone poza kolejnością. - Każdy z doradców kieruje się empatią w kontakcie z klientami odwiedzającymi oddział. Jako pierwsza instytucja finansowa w Polsce, otrzymaliśmy certyfikat jakości OK Senior – chwali się przedstawiciel banku.

- Klienci mają możliwość spotkania w tematach kredytowych, inwestycyjnych jak również z obszaru bankowości codziennej jak np. konto – wylicza Magdalena Ostrowska, z ING Banku Śląskiego.

Senior nie musi czekać

Pozostało 97% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Konta Bankowe
Duża awaria Blika. Problemy zgłaszają klienci mBanku, Millennium czy Pekao
Konta Bankowe
Sześć banków pod lupą UOKIK. Dlaczego ofiary nie odzyskują pieniędzy?
Konta Bankowe
Banki tną oprocentowanie lokat. Średnio jest już ono znacznie poniżej 5 proc.
Konta Bankowe
Banki, które najwięcej zarobiły na kredycie 2%
Konta Bankowe
Banki w końcu zaczynają wprowadzać klucze U2F. Hakerom będzie trudniej