Biedronka na podium, Lidl za Dino, a ceny rosną. Nowy koszyk cenowy

Koszyk Zakupowy ASM Sales Force pokazuje, że ceny wciąż rosną, choć nieco hamują, a najtańsza znów jest Auchan. Zaskakiwać może niska pozycja Lidla. Biedronka jest jednak tańsza.

Publikacja: 16.05.2024 14:09

Koszyk Zakupowy ASM Sales Force pokazuje, że ceny wciąż rosną

Koszyk Zakupowy ASM Sales Force pokazuje, że ceny wciąż rosną

Foto: Bloomberg

W kwietniu 2024 średnia wartość koszyka zakupowego w badaniu Koszyk Zakupowy wykonywanym przez ASM Sales Force Agency wzrosła o blisko 2,5 zł w skali miesiąca i o 3 zł w porównaniu z kwietniem 2023. Widać więc wyraźnie, że przywrócenie 5 proc. stawki VAT na produkty żywnościowe było wyzwaniem dla sieci handlowych i odbija się na też na klientach, choć na razie ledwo odczuwalnie.

Auchan znów najtańszy

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Online kupujemy szybciej i coraz więcej, sklepy przegrywają
Handel
Mniej przewozów kontenerów, mniej środków w funduszach
Handel
Czy 27 kwietnia to niedziela handlowa? Które sklepy będą otwarte?
Handel
Co dręczy polskiego konsumenta? Jeden czynnik jest najsilniejszy od dwóch lat
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Handel
Chiny zaprzeczają: Nie toczą się żadne rozmowy z USA w sprawie ceł