McDonald’s przyciągnie najbiedniejszych. Ale tylko przez miesiąc

Szykowana tania oferta dla amerykańskich konsumentów będzie dostępna tylko przez miesiąc. Tani zestaw za 5 dolarów ma pojawić się w lokalach McDonald’s pod koniec czerwca.

Publikacja: 16.05.2024 14:41

Sieci gastronomiczne w USA zaczynają odczuwać spadek zainteresowania klientówv

Sieci gastronomiczne w USA zaczynają odczuwać spadek zainteresowania klientówv

Foto: Adobe Stock

Sieci gastronomiczne w USA zaczynają odczuwać spadek zainteresowania klientów związany z rosnącymi kosztami życia. W tej sytuacji McDonald’s postanowił przyciągnąć klientów szykując promocyjny zestaw za 5 dolarów (ok. 20 zł). Klienci będą mogli za tę cenę nabyć czteroczęściowy zestaw – McChicken lub McDouble, cztery nuggetsy z kurczaka, frytki i napój. Według nieoficjalnych informacji pozyskanych przez stację CNBC, zestaw ma trafić do sprzedaży 25 czerwca i być w ofercie przez miesiąc.

Czytaj więcej

McDonald’s przyciąga najbiedniejszych. Szykuje nowy bardzo tani zestaw

Coca-Cola pomaga przełamać opór franczyzbobiorców McDonald's

W przypadku promocji w USA duże znaczenie ma głos franczyzobiorców, o których oparte jest działanie sieci na macierzystym rynku. Niska cena proponowanego zestawu wzbudziła obawy, że odbije się to mocno na przychodach i zyskach przedsiębiorców prowadzących działalność pod szyldem złotych łuków. Początkowy sprzeciw franczyzobiorców najwyraźniej pomogła uspokoić pomoc Coca-Coli, która zdecydowała się dorzucić do oferty.

- Rynkowo współpracujemy z naszymi klientami w ramach programów marketingowych mających na celu zaspokojenie potrzeb konsumentów. Pomaga to nam wspólnie rozwijać nasze firmy – stwierdziła Coca-Cola w oświadczeniu cytowanym przez CNBC.

Warunki wsparcia nie zostały ujawnione, ale najwyraźniej pomogły przełamać opór franczyzobiorców. Dzięki temu oferta ma się pojawić pod koniec czerwca i pomóc McDonald’sowi w przyciągnięciu klientów.

MacDonald's chce przyciągnąć nowych klientów

Z danych za pierwszy kwartał wynika bowiem, że co prawda wyższe ceny podwyższyły średni rachunek, ale zmalała liczba konsumentów stołujących się w McDonald’s. Koncern zdecydował więc, że musi jakoś przyciągnąć klientów.

Czytaj więcej

Polacy znów ruszyli po jedzenie do fast foodów

- Dobra jakość za przystępną cenę były zawsze znakami rozpoznawczymi marki McDonald’s. To siła i obietnica Złotych Łuków – powiedział CNBC, komentując promocję za 5 dolarów, John Palmaccio, właściciel i operator lokali franczyzowych McDonald’s i prezes Operators National Advertising Fund.

Krótki czas obowiązywania oferty w USA to spora różnica w stosunku do podobnego zestawu dostępnego w ofercie polskiego McDonald’s. Super Combo, bo o nim mowa, kosztuje porównywalnie (od 19 zł) i oferuje większy wybór kanapek choć bez nuggetsów do wyboru. Dodatkowo oferta polskiego oddziału giganta fast food jest dostępna do odwołania i póki co nie zapowiada się, że się zakończy.

Sieci gastronomiczne w USA zaczynają odczuwać spadek zainteresowania klientów związany z rosnącymi kosztami życia. W tej sytuacji McDonald’s postanowił przyciągnąć klientów szykując promocyjny zestaw za 5 dolarów (ok. 20 zł). Klienci będą mogli za tę cenę nabyć czteroczęściowy zestaw – McChicken lub McDouble, cztery nuggetsy z kurczaka, frytki i napój. Według nieoficjalnych informacji pozyskanych przez stację CNBC, zestaw ma trafić do sprzedaży 25 czerwca i być w ofercie przez miesiąc.

Pozostało 84% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Gastronomia
Kultowy warszawski lokal okradziony. Właściciele apelują o pomoc
Gastronomia
McDonald’s przyciąga najbiedniejszych. Szykuje nowy bardzo tani zestaw
Gastronomia
Polacy znów ruszyli po jedzenie do fast foodów
Gastronomia
KFC zamyka ponad 100 lokali przez propalestyński bojkot
Gastronomia
McDonald’s ruszył z nową kampanią. Nie skierował jej do klientów
Materiał Promocyjny
CERT Orange Polska: internauci korzystają z naszej wiedzy