Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że Centrum Kultury i Tańca Hajdasz w Poznaniu stosowało praktykę, która wprowadzała w błąd klientów. Tym samym sąd podzielił wcześniejszą decyzję Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w tej sprawie i utrzymał nałożoną na spółkę karę.
Centrum Hajdasz zajmuje się m.in. organizacją imprez kulturalnych dla dzieci. W związku z planowanym obozem wypoczynkowym spółka podawała informację, że wyjazd objęty jest honorowym patronatem przez rzecznika praw dziecka. Okazało się, że w rzeczywistości centrum nie miało umowy z RPD co do takiego patronatu.
Zdaniem UOKiK to działanie wprowadzało klientów w błąd i stanowiło naruszenie zbiorowych praw konsumentów. Tym bardziej że taki przekaz mógł przesądzać o podjęciu decyzji przez klientów o wysłaniu dziecka na ten obóz. W dodatku za tym, że zostały naruszone zbiorowe interesy konsumentów, przemawiało to, że centrum prowadziło działalność w wielu miastach Polski. Kara, którą nałożył UOKiK i podtrzymał sąd, wyniosła 6750 zł.
Urząd wszczął postępowanie po telefonicznych zawiadomieniach o tym, że informacja o rzekomym patronacie rzecznika nad obozami letnimi dla dzieci i młodzieży pojawiła się w prospektach reklamowych oraz na stronie internetowej spółki. W toku postępowania wyjaśniającego ustalono, że spółka miała kontaktować się z rzecznikiem praw dziecka w sprawie patronatu. UOKiK zwrócił się do RPD o potwierdzenie tych informacji, ale otrzymał odpowiedź, z której wynikało, że to nieprawda.
Okazało się też, że centrum uzyskało taki patronat, ale nad innym wydarzeniem. A za każdym razem należy ponownie się o to ubiegać. W piśmie RPD poinformował UOKiK, że sam zwracał się do Centrum Kultury i Tańca Hajdasz, by usunięto nieprawdziwe informacje z materiałów promocyjnych. Przedsiębiorcy nie zastosowali się jednak do tego wezwania.