Reklama

Producent ciastek nie może wprowadzać błąd swoich klientów

Umieszczenie na opakowaniu słodyczy składników, których produkt nie zawiera, może wprowadzić w błąd.

Publikacja: 07.02.2023 03:00

Producent ciastek nie może wprowadzać błąd swoich klientów

Foto: Adobe Stock

Naczelny Sąd Administracyjny oddalił dwie skargi kasacyjne producenta wyrobów cukierniczych, którego partie towarów główny inspektor jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych uznał za zafałszowane, zakazując wprowadzenia ich do obrotu. Powodem było wykorzystanie ilustracji truskawek i kawałków czekolady, których w składzie poszczególnych łakoci nie było.

Spółka zaskarżyła niekorzystne decyzje do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, który – w obu przypadkach – rację przyznał inspektorowi. To stanowisko podzielił też NSA.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Prawo w Polsce
Koniec abonamentu RTV. Są założenia nowej ustawy medialnej
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Sądy i trybunały
RPO nie zostawia suchej nitki na projekcie resortu Waldemara Żurka
Prawo dla Ciebie
Sąd: wlewy z witaminy C i kurkuminy to nie jest żadne leczenie
Nieruchomości
Mieszkańcy zapłacą od kilograma śmieci. Jest nowy projekt rządu
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Dane osobowe
Sąd: szpital zapłaci słoną karę za kamery ukryte w zegarach
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama