Reklama
Rozwiń
Reklama

Sklep internetowy nadużywał reklam

Promujący się przedsiębiorca musi spełniać żądania beneficjentów dotyczące nieotrzymywania ofert dostarczanych w ramach marketingu bezpośredniego.

Publikacja: 17.02.2014 10:51

Sklep internetowy spółki Monnari nadużywał reklam

Sklep internetowy spółki Monnari nadużywał reklam

Foto: www.sxc.hu

To sedno niedawnej uchwały Komisji Etyki Reklamy, rozpatrującej skargę konsumenta, której przedmiotem była reklama internetowa sklepu www.monnari.com.pl. (sygn. K/129/13).

Kupowała ona, płacił on

Jakiś czas temu dziewczyna skarżącego robiła zakupy w sklepie www.monnari.com.pl. Ponieważ płaciła za zakupy z konta skarżącego podała jego adres email do weryfikacji. Co prawda transakcja przebiegła pomyślnie, jednak od tego czasu sklep Monnari regularnie przesyłał reklamy damskich ubrań. Konsument zwrócił się do sprzedawcy o usunięcie jego adresu email z bazy reklamowej. Pomimo tego, iż sklep internetowy zobowiązał się do usunięcia adresu, to skarżący wciąż otrzymywał reklamy, a na jego kolejne prośby sieć już nie odpowiadała.

W pisemnej odpowiedzi na skargę sklep internetowy spółki MONNARI TRADE S.A. tłumaczył się tym, iż w związku z wadliwym działaniem systemu - adres przy rejestracji został skopiowany do dwóch niezależnych od siebie rejestrów prowadzonych przez spółkę. Usunięcie adresu mailowego z jednego z rejestrów nie spowodowało automatycznego usunięcia z drugiego z nich, w związku z czym konsument ponownie otrzymał treść reklamową.

Klienci mogą żądać

Arbiter referent, który przedstawiał i popierał skargę podniósł, że zgodnie z art. 47 ust. 4 Kodeksu Etyki Reklamy „Promujący musi spełniać żądania beneficjentów dotyczące nieotrzymywania ofert dostarczanych w ramach marketingu bezpośredniego, w tym w szczególności przesyłek adresowanych, druków bezadresowych, telefonów, telefonicznych wiadomości tekstowych i multimedialnych (np. SMS-ów, MMS-ów itp.) faksów, poczty elektronicznej lub innych metod komunikacji adresowanej online, poprzez zaprzestanie dostarczania takich ofert. Beneficjent może wyrazić swą wolę nieotrzymywania przesyłek od określonego promującego poprzez przekazanie mu odpowiedniego żądania. Może także wyrazić wolę nieotrzymywania przesyłek danego typu poprzez dokonanie zgłoszenia do odpowiedniej listy preferencji lub poprzez oznaczenie miejsca dostarczania przesyłek informacją o takim żądaniu."

W uchwale podjętej 18 grudnia 2013 r. Zespół Orzekający poparł stanowisko arbitra referenta i uznał, że przedmiotowa reklama nie była prowadzona zgodnie z Kodeksem Etyki Reklamy (uchwała nr ZO 143/13).

Reklama
Reklama

- Promujący musi spełniać żądania beneficjentów dotyczące nieotrzymywania ofert dostarczanych w ramach marketingu bezpośredniego, poprzez zaprzestanie dostarczania takich ofert - podkreśliła Komisja.

To sedno niedawnej uchwały Komisji Etyki Reklamy, rozpatrującej skargę konsumenta, której przedmiotem była reklama internetowa sklepu www.monnari.com.pl. (sygn. K/129/13).

Kupowała ona, płacił on

Pozostało jeszcze 92% artykułu
Reklama
Sądy i trybunały
Karol Nawrocki zablokował nominacje 46 sędziów. Czy prezydent mógł to zrobić?
Podatki
Darowizna od rodzica powinna iść na konto dziecka. Bo fiskus ją opodatkuje
Praca, Emerytury i renty
Wiek emerytalny jest, ale brakuje stażu pracy. Czy jest szansa na emeryturę z ZUS?
Nieruchomości
Będą ważne zmiany w prawie budowlanym? „Żółta kartka” zamiast blokady inwestycji
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Prawo rodzinne
Szybki rozwód bez sądu będzie możliwy. Rząd przyjął projekt
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama