Reklama

Za poplamiony obrus konsumentowi należy się odszkodowanie

Za brudne stoły, brak klimatyzacji na stołówce i niewłaściwą obsługę kelnerską turysta może żądać zwrotu części ceny wycieczki.

Aktualizacja: 26.09.2014 19:18 Publikacja: 26.09.2014 18:21

Za poplamiony obrus konsumentowi należy się odszkodowanie

Foto: www.sxc.hu

Turysta wykupił wczasy w biurze podróży. Na dzień przed rozpoczęciem wycieczki dostał mail z informacją o zmianie godziny wylotu. Stracił cały dzień wypoczynku, bo zamiast o 7:35 wyruszył o 21:40.

Po dotarciu na miejsce okazało się, ze choć hotel ma cztery gwiazdki, tak jak zapewniał organizator, to świadczone usługi nie odpowiadają ofercie katalogowej. Na stołach na stołówce brakowało sztućców, czystość obrusów pozostawiała wiele do życzenia, a turyści z Polski nie mieli możliwości korzystania z klimatyzowanej sali podczas posiłków. Trzeciego dnia pobytu mężczyzna został poinformowany karteczką wsuniętą pod drzwi, że godziny wylotu uległy zmianie. Po zasięgnięciu informacji od rezydenta okazało się, że wróci do Polski 24 godziny wcześniej. Wypoczynek znów więc skrócono.

Turysta po powrocie z wakacji złożył reklamację, ale biuro podróży jej nie uwzględniło. Poszedł więc do sądu. Ten zaś uwzględnił powództwo. Zasądził od pozwanego 1,1 tys. zł wraz z odsetkami.

Sąd rejonowy dla Warszawy-Śródmieścia zważył, że zgodnie z umową turysta powinien zostać zakwaterowany w hotelu czterogwiazdkowym. Choć obiekt miał cztery gwiazdki, to nie spełniał standardu określonego w katalogu biura podróży. Sądowi trudno jednak było ocenić, ile powinna kosztować impreza, biorąc pod uwagę jakość świadczonych usług hotelarskich. Sąd skorzystał więc z art. 505 (6) par. 3 kodeksu postępowania cywilnego i zasądził sumę według własnej oceny. Wziął też pod uwagę skrócenie pobytu na wakacjach. W sumie przyznał 500 zł odszkodowania.

Zasądził również 500 zł zadośćuczynienia za utracony urlop. Jak podkreślił w uzasadnieniu, urlop jest czasem przeznaczonym na odpoczynek, a w rozpatrywanej sprawie został skrócony oraz zakłócony niedogodnościami wynikającymi z nieprofesjonalnego wywiązania się biura podróży z umowy. Sąd naliczył też 100 zł odsetek. Wyrok jest nieprawomocny.

Reklama
Reklama

Turysta wykupił wczasy w biurze podróży. Na dzień przed rozpoczęciem wycieczki dostał mail z informacją o zmianie godziny wylotu. Stracił cały dzień wypoczynku, bo zamiast o 7:35 wyruszył o 21:40.

Po dotarciu na miejsce okazało się, ze choć hotel ma cztery gwiazdki, tak jak zapewniał organizator, to świadczone usługi nie odpowiadają ofercie katalogowej. Na stołach na stołówce brakowało sztućców, czystość obrusów pozostawiała wiele do życzenia, a turyści z Polski nie mieli możliwości korzystania z klimatyzowanej sali podczas posiłków. Trzeciego dnia pobytu mężczyzna został poinformowany karteczką wsuniętą pod drzwi, że godziny wylotu uległy zmianie. Po zasięgnięciu informacji od rezydenta okazało się, że wróci do Polski 24 godziny wcześniej. Wypoczynek znów więc skrócono.

Reklama
Spadki i darowizny
Czy spadek po rodzicach zawsze dzieli się po równo? Jak dziedziczy rodzeństwo?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Sądy i trybunały
Sędzia kupił wódkę na stacji benzynowej, wypił i odjechał. SN wydał wyrok
Prawo w Polsce
Związki partnerskie. Rząd pokazał nowy projekt ustawy. Co zawiera?
Spadki i darowizny
Deregulacja w spadkach. Będzie prościej i nowocześniej
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Prawo drogowe
Czy kolizja w trakcie egzaminu na prawo jazdy go unieważnia? Jest ważny wyrok NSA
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama