Reklama

Festiwal w Cannes i zaskakujące opowieści o rodzinie

Kto w tym roku w Cannes ma szansę na Złotą Palmę? Francuzka Julia Ducournau znów szokuje, Norweg Joachim Trier wzmacnia pozycję wśród najciekawszych twórców europejskich, a Irańczyk Saeed Roustayi pokazuje islamski reżim w Iranie

Publikacja: 22.05.2025 21:47

Bohaterki owacyjnie przyjętego filmu „Sentimental Value”

Sentimental Value

Bohaterki owacyjnie przyjętego filmu „Sentimental Value”

Foto: Festival de Cannes

Po fali mocnych filmów politycznych w konkursie canneńskim przyszła seria opowieści o rodzinie mocno zanurzonych w obyczajowości zarówno Zachodu, jak i Wschodu. 

Jedną z najbardziej oczekiwanych premier tegorocznego konkursu była „Alpha” Julii Ducournau. Cztery lata temu francuska reżyserka podbiła Croisette, zdobywając Złotą Palmę i szokując filmem „Titane”. Wówczas jako druga kobieta w historii festiwalu po Jane Campion (potem jeszcze na tę listę wpisała się Justine Triet z „Anatomią upadku”). Ducournau pokazała wywrotowy i anarchistyczny body horror. Ale sensacja o kobiecie osiągającej orgazm w obcowaniu z samochodem zamieniała się u niej w opowieść o potrzebie pokonania samotności, o bliskości i miłości. 37-letnia wówczas Ducournau z dnia na dzień została pasowana na niepokorną, ciekawą artystkę.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Film
Nie żyje Maciej Karpiński, scenarzysta m.in. „Kobiety samotnej” i „Różyczki”
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Film
Cate Blanchett wraca do Polski
Film
Warszawiak jak gość we własnym domu. Czy ekipy filmowe przekraczają granice?
Film
Kafka: samotność artysty
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Film
„Maszyna do miażdżenia”: Mark Kerr, legenda MMA, bije się teraz w kinach
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama