Sięgnąć po mentora z innej organizacji

Tej jesieni ma wystartować pilotażowy projekt cross-mentoringu łączący ludzi z różnych firm, a nawet krajów

Publikacja: 31.03.2010 02:08

– Najlepsze wyniki w mentoringu można uzyskać wtedy, gdy nie ma zależności służbowych między mentorem a podopiecznym (mentee), czyli jeśli są oni z różnych organizacji – mówi Mariola Czechowska-Frączak, partner zarządzający w Mind Partners – europejskiej grupie mentorów i coachów certyfikowanych.

W mentoring definiowany jako udzielenie drugiej osobie indywidualnej pomocy w przekształceniu wiedzy, pracy lub myślenia (czyli relacja mistrz – uczeń) inwestuje już w Polsce wiele dużych firm , głównie międzynarodowe korporacje. A i one bazują na tradycyjnej formule, gdzie mentorem jest menedżer, a podopiecznym młodszy pracownik z tej samej organizacji. Jak podkreśla guru mentoringu prof. David Clutterbuck, jeszcze więcej korzyści może przynieść cross-mentoring, gdzie mistrz i uczeń pochodzą z różnych firm.

Dlatego tej jesieni wspólnie z Mind Partners chce rozpocząć w Polsce pilotażowy projekt cross-mentorigu, w którym mogą nawet współpracować partnerzy z różnych krajów regionu.

Zdaniem Marioli Czechowskiej-Frączak zainteresowanie wśród firm jest spore.

O zaletach cross-mentoringu jest przekonana Agnieszka Anielska, prezes medialnej grupy Time, wydawnictwa Murator i firmy Promotor, która sama sprawdziła go w praktyce. Przed trzema laty przez miesiąc mentorowała ją w USA wiceprezes Nielsena Susan Whiting.

– Taki mentoring daje możliwość unikalnej wymiany doświadczeń i zupełnie inne spojrzenie na biznes. Jeśli dodatkowo, tak jak było w moim przypadku, mentor jest z podobnej branży, to znaczną część doświadczenia zdobytego w trakcie współpracy można potem przełożyć na konkretne działania – podkreśla prezes Anielska.

– Najlepsze wyniki w mentoringu można uzyskać wtedy, gdy nie ma zależności służbowych między mentorem a podopiecznym (mentee), czyli jeśli są oni z różnych organizacji – mówi Mariola Czechowska-Frączak, partner zarządzający w Mind Partners – europejskiej grupie mentorów i coachów certyfikowanych.

W mentoring definiowany jako udzielenie drugiej osobie indywidualnej pomocy w przekształceniu wiedzy, pracy lub myślenia (czyli relacja mistrz – uczeń) inwestuje już w Polsce wiele dużych firm , głównie międzynarodowe korporacje. A i one bazują na tradycyjnej formule, gdzie mentorem jest menedżer, a podopiecznym młodszy pracownik z tej samej organizacji. Jak podkreśla guru mentoringu prof. David Clutterbuck, jeszcze więcej korzyści może przynieść cross-mentoring, gdzie mistrz i uczeń pochodzą z różnych firm.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy