Reklama
Rozwiń

Sięgnąć po mentora z innej organizacji

Tej jesieni ma wystartować pilotażowy projekt cross-mentoringu łączący ludzi z różnych firm, a nawet krajów

Publikacja: 31.03.2010 02:08

– Najlepsze wyniki w mentoringu można uzyskać wtedy, gdy nie ma zależności służbowych między mentorem a podopiecznym (mentee), czyli jeśli są oni z różnych organizacji – mówi Mariola Czechowska-Frączak, partner zarządzający w Mind Partners – europejskiej grupie mentorów i coachów certyfikowanych.

W mentoring definiowany jako udzielenie drugiej osobie indywidualnej pomocy w przekształceniu wiedzy, pracy lub myślenia (czyli relacja mistrz – uczeń) inwestuje już w Polsce wiele dużych firm , głównie międzynarodowe korporacje. A i one bazują na tradycyjnej formule, gdzie mentorem jest menedżer, a podopiecznym młodszy pracownik z tej samej organizacji. Jak podkreśla guru mentoringu prof. David Clutterbuck, jeszcze więcej korzyści może przynieść cross-mentoring, gdzie mistrz i uczeń pochodzą z różnych firm.

Dlatego tej jesieni wspólnie z Mind Partners chce rozpocząć w Polsce pilotażowy projekt cross-mentorigu, w którym mogą nawet współpracować partnerzy z różnych krajów regionu.

Zdaniem Marioli Czechowskiej-Frączak zainteresowanie wśród firm jest spore.

O zaletach cross-mentoringu jest przekonana Agnieszka Anielska, prezes medialnej grupy Time, wydawnictwa Murator i firmy Promotor, która sama sprawdziła go w praktyce. Przed trzema laty przez miesiąc mentorowała ją w USA wiceprezes Nielsena Susan Whiting.

– Taki mentoring daje możliwość unikalnej wymiany doświadczeń i zupełnie inne spojrzenie na biznes. Jeśli dodatkowo, tak jak było w moim przypadku, mentor jest z podobnej branży, to znaczną część doświadczenia zdobytego w trakcie współpracy można potem przełożyć na konkretne działania – podkreśla prezes Anielska.

– Najlepsze wyniki w mentoringu można uzyskać wtedy, gdy nie ma zależności służbowych między mentorem a podopiecznym (mentee), czyli jeśli są oni z różnych organizacji – mówi Mariola Czechowska-Frączak, partner zarządzający w Mind Partners – europejskiej grupie mentorów i coachów certyfikowanych.

W mentoring definiowany jako udzielenie drugiej osobie indywidualnej pomocy w przekształceniu wiedzy, pracy lub myślenia (czyli relacja mistrz – uczeń) inwestuje już w Polsce wiele dużych firm , głównie międzynarodowe korporacje. A i one bazują na tradycyjnej formule, gdzie mentorem jest menedżer, a podopiecznym młodszy pracownik z tej samej organizacji. Jak podkreśla guru mentoringu prof. David Clutterbuck, jeszcze więcej korzyści może przynieść cross-mentoring, gdzie mistrz i uczeń pochodzą z różnych firm.

Ekonomia
Polska już w 2026 r. będzie wydawać 5 proc. PKB na obronność
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Ekonomia
Budżet nowej Wspólnoty
Ekonomia
Nowe czasy wymagają nowego podejścia
Ekonomia
Pacjenci w Polsce i Europie zyskali nowe wsparcie
Ekonomia
Sektor usług biznesowych pisze nową strategię wzrostu