Reklama

Odcisk palca czy numer karty: jak aplikacje chronią nasze dane

Dane biometryczne mogą służyć do weryfikacji tożsamości, ale powinny być zapisywane tylko na urządzeniu użytkownika. Inaczej jest ze zdjęciem dowodu czy karty kredytowej – wynika z kontroli Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Publikacja: 25.09.2023 03:00

Biometria staje się popularną formą uwierzytelniania naszej tożsamości podczas zakupów

Biometria staje się popularną formą uwierzytelniania naszej tożsamości podczas zakupów

Foto: shutterstock

Podczas zakończonego w czwartek Forum Nowych Technologii zastępca prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych Jakub Groszkowski omówił wstępne wyniki kontroli przestrzegania RODO przez administratorów aplikacji mobilnych. Choć na pełne wyniki musimy zaczekać do końca roku, to te wstępne wskazują, że co do zasady kontrolowane podmioty dobrze sobie radzą z ochroną prywatności.

Kontrola objęła przedsiębiorstwa z różnych branż: medycznej, bankowej, gastronomicznej, handlowej, turystycznej, transportowej oraz w administracji rządowej. Dla niektórych aplikacje stanowiły główne narzędzie działalności, dla innych były tylko dodatkową usługą lub uzupełnieniem strony internetowej.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
W sądzie i w urzędzie
Nowa usługa w aplikacji mObywatel. Pięć razy w miesiącu za darmo
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Sądy i trybunały
Tak koalicja 15 października „przejmie” Trybunał Konstytucyjny. Jest zapowiedź
Praca, Emerytury i renty
Emerytury bezdzietnych kobiet. Czy petycja ma szansę zmienić prawo?
Prawo drogowe
Prawo jazdy po 65. roku życia. Będą nowe przepisy w Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Zawody prawnicze
Zakaz używania tytułu i bez presji załatwiania zastępstwa na urlopie. Będą nowe przepisy o adwokaturze
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama