„Organ ochrony konkurencji może, wykonując swoje uprawnienia, uwzględnić zgodność praktyki handlowej z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych” – powiedział rzecznik generalny Athanasios Rantos w opinii dotyczącej sporu pomiędzy Meta Platform (właściciel Facebooka) i niemiecką agencją ochrony konkurencji.
Użytkownicy Facebooka muszą zaakceptować warunki świadczenia usług, które zawierają odesłanie do ustalonych przez Meta Platforms zasad wykorzystywania danych i plików cookie. W oparciu o te zasady Meta Platforms gromadzi dane nie tylko z FB, ale także innych należących do niej serwisów, jak Instagram i WhatsApp, a także ze stron internetowych i aplikacji należących do podmiotów trzecich. Dzieje się to poprzez interfejsy zintegrowane z tymi stronami internetowymi i aplikacjami lub za pośrednictwem plików cookie zapisywanych na komputerze lub mobilnym urządzeniu końcowym użytkownika. Ponadto Meta Platforms łączy te dane ze stworzonym na Facebooku kontem użytkownika, używając ich między innymi do celów reklamowych.