Amazon wchodzi w rękodzieło

Internetowy gigant zaczyna sprzedaż towarów rękodzielniczych od próby podebrania klientów swoim konkurentom.

Publikacja: 26.05.2015 13:34

Amazon wchodzi w rękodzieło

Foto: Bloomberg

Jak donosi Wall Street Journal największy internetowy sprzedawca na świecie ma już gotową stosowną platformę poprzez którą lokalni producenci wszelkiego rodzaju towarów rękodzielniczych jak ubrania, biżuteria czy meble. Zaproszenia do skorzystania z niej dostali sprzedawcy korzystający z konkurencyjnego na rynku amerykańskim Etsy- ani ta firma ani Amazon nie chciały oficjalnie sytuacji skomentować.

Jak zauważa dziennik oferta Amazonu nie jest specjalnie konkurencyjna cenowo – żąda od sprzedawców 15 proc. prowizji od sprzedawanych za jego pośrednictwem towarów, podczas gdy Etsy zadowala się jedynie 3,5 proc. Firma nie dawno podała, że ma obecnie 20,8 mln kupujących z co najmniej jedna transakcją na koncie wobec 15,3 mln rok temu. Amazon ma z kolei 278 mln aktywnych kont.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes
Czy internet w dawnych białych plamach podrożeje?
Biznes
Nowy prezes PGZ w maju. Najpewniej z Azotów
Biznes
Firmy chcą inwestować w nowe technologie
Biznes
Jest nowa szefowa Polskiej Agencji Kosmicznej
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Biznes
Blackout w Hiszpanii i Portugalii. Ekonomiści popierają podatek katastralny