Grupa do której należą sieci hurtowni Makro, hipermarketów Real, oraz sklepów z elektroniką Media Markt i Saturn zanotowała w 2010 r. wzrost sprzedaży o 4,6 proc. proc. do 17,1 mld zł. Poza sieciami ze sprzętem elektronicznym, które zanotowały spadek sprzedaży o 4 proc. pozostałe zanotowały jej wzrost - Makro o 7,6 proc. zaś Real o 6,7 proc.

Także niemiecka centrala kończy rok w dobrych nastrojach. Skonsolidowana sprzedaż Metro wzrosła 2,6 proc. do 67,3 mld euro. W Europie Zachodniej (bez Niemiec) obroty wzrosły 2,8 proc. zaś we Wschodniej 7,1 proc., a w Azji i Afryce o 17,3 proc. W Niemczech, wciąż głównym rynku dla firmy sprzedaż spadła jednak o 1,4 proc.

EBIT po wyłączeniu zdarzeń jednorazowych 19,3 proc. do 2,41 mld euro. To efekt wdrażanego programu oszczędnościowego Shape 2012. - Osiągnęliśmy rekordowy zysk podczas największej restrukturyzacji w historii przedsiębiorstwa i pod koniec poważnego kryzysu gospodarczego - mówił podczas konferencji Eckhard Cordes, prezes Metro AG.

W 2010 r. firma otworzyła na całym świecie 100 sklepów, plan na ten rok to kolejne 110 placówek. Metro ma obecnie ponad 2,1 tys. sklepów w 33 krajach i zatrudnia 283 tys. pracowników. W Polsce jest to 24 tys. osób i 142 sklepy.