Nordea Bank podwoi sieć swoich oddziałów

Bez placówek trudno walczyć o klientów detalicznych. Dlatego na szybki rozwój sieci oddziałów stawiają też inne banki

Publikacja: 04.07.2008 02:45

Nordea Bank podwoi sieć swoich oddziałów

Foto: Rzeczpospolita

Dwieście oddziałów to cel, który Nordea zamierza osiągnąć na koniec 2009 r. Bank właśnie otworzył swój setny oddział. – Koncentrujemy się na pięciu największych aglomeracjach. W samej Warszawie chcemy mieć 50 placówek – mówi Włodzimierz Kiciński, prezes Nordea Banku.

Badania pokazują, że mimo rozwoju bankowości elektronicznej bliska lokalizacja placówki jest dla klienta nadal jednym z najważniejszych kryteriów wyboru banku. Rozbudowana sieć oddziałów jest konieczna do zwiększania udziałów w rynku klientów detalicznych.

W ramach projektu rozbudowy sieci w Nordea Banku zostanie zatrudnionych około 750 nowych pracowników, z czego 150 to kierownicy oddziałów.– Istotnym elementem tego projektu jest lokalizacja oddziałów, od której w dużej mierze zależy, po jakim czasie placówka zaczyna być rentowna – dodaje prezes Włodzimierz Kiciński. Bank zakłada, że powinno to nastąpić maksymalnie w ciągu 12 miesięcy od otwarcia. Uruchomienie jednej placówki kosztuje od 500 tys. do 1 mln zł.

Jak przyznają menedżerowie Nordea Banku, zanim wybrano miejsce dla 100 placówek, trzeba było przeanalizować 1 tys. lokalizacji. Bankowcy twierdzą, że w największych miastach nasycenie placówkami jest już zbliżone do średniej europejskiej.

Swoje sieci dynamicznie rozwijają wszystkie banki, które chcą aktywnie walczyć o klientów detalicznych. Rosnąca konkurencja powoduje, że coraz trudniej znaleźć dobrą lokalizacje. W ciągu roku, biorąc pod uwagę stan na koniec I kwartału, najwięcej placówek otworzyły Pol-bank, BZ WBK, Millennium, Lukas Bank. Sieć franczyzowa urosła najszybciej w ING Banku i Eurobanku. Według szacunków firm doradczych w tym roku powstanie w całym sektorze około 1,4 tys. nowych oddziałów.

Banki odświeżają też swoje dotychczasowe placówki. Zmieniają aranżację, kolorystykę i wystrój oraz meble. Przykładem są BZ WBK i Dominet Bank. Pojawiają się specjalne kąciki dla dzieci.

Dwieście oddziałów to cel, który Nordea zamierza osiągnąć na koniec 2009 r. Bank właśnie otworzył swój setny oddział. – Koncentrujemy się na pięciu największych aglomeracjach. W samej Warszawie chcemy mieć 50 placówek – mówi Włodzimierz Kiciński, prezes Nordea Banku.

Badania pokazują, że mimo rozwoju bankowości elektronicznej bliska lokalizacja placówki jest dla klienta nadal jednym z najważniejszych kryteriów wyboru banku. Rozbudowana sieć oddziałów jest konieczna do zwiększania udziałów w rynku klientów detalicznych.

Czym jeździć
Technologia, której nie zobaczysz. Ale możesz ją poczuć
Tu i Teraz
Skoda Kodiaq - nowy wymiar przestrzeni
Banki
Cezary Kocik otrzymał zgodę KNF na objęcie funkcji prezesa zarządu mBanku
Banki
Największe banki świata zapomniały o klimacie. Większość inwestuje w węgiel i gaz
Banki
Nowy prezes Pekao pisze list do pracowników
Banki
Conotoxia chce pozwać mBank na 1 mld zł, a Bank BPS na 0,5 mld zł