Reklama

Nordea Bank podwoi sieć swoich oddziałów

Bez placówek trudno walczyć o klientów detalicznych. Dlatego na szybki rozwój sieci oddziałów stawiają też inne banki

Publikacja: 04.07.2008 02:45

Nordea Bank podwoi sieć swoich oddziałów

Foto: Rzeczpospolita

Dwieście oddziałów to cel, który Nordea zamierza osiągnąć na koniec 2009 r. Bank właśnie otworzył swój setny oddział. – Koncentrujemy się na pięciu największych aglomeracjach. W samej Warszawie chcemy mieć 50 placówek – mówi Włodzimierz Kiciński, prezes Nordea Banku.

Badania pokazują, że mimo rozwoju bankowości elektronicznej bliska lokalizacja placówki jest dla klienta nadal jednym z najważniejszych kryteriów wyboru banku. Rozbudowana sieć oddziałów jest konieczna do zwiększania udziałów w rynku klientów detalicznych.

W ramach projektu rozbudowy sieci w Nordea Banku zostanie zatrudnionych około 750 nowych pracowników, z czego 150 to kierownicy oddziałów.– Istotnym elementem tego projektu jest lokalizacja oddziałów, od której w dużej mierze zależy, po jakim czasie placówka zaczyna być rentowna – dodaje prezes Włodzimierz Kiciński. Bank zakłada, że powinno to nastąpić maksymalnie w ciągu 12 miesięcy od otwarcia. Uruchomienie jednej placówki kosztuje od 500 tys. do 1 mln zł.

Jak przyznają menedżerowie Nordea Banku, zanim wybrano miejsce dla 100 placówek, trzeba było przeanalizować 1 tys. lokalizacji. Bankowcy twierdzą, że w największych miastach nasycenie placówkami jest już zbliżone do średniej europejskiej.

Swoje sieci dynamicznie rozwijają wszystkie banki, które chcą aktywnie walczyć o klientów detalicznych. Rosnąca konkurencja powoduje, że coraz trudniej znaleźć dobrą lokalizacje. W ciągu roku, biorąc pod uwagę stan na koniec I kwartału, najwięcej placówek otworzyły Pol-bank, BZ WBK, Millennium, Lukas Bank. Sieć franczyzowa urosła najszybciej w ING Banku i Eurobanku. Według szacunków firm doradczych w tym roku powstanie w całym sektorze około 1,4 tys. nowych oddziałów.

Reklama
Reklama

Banki odświeżają też swoje dotychczasowe placówki. Zmieniają aranżację, kolorystykę i wystrój oraz meble. Przykładem są BZ WBK i Dominet Bank. Pojawiają się specjalne kąciki dla dzieci.

Dwieście oddziałów to cel, który Nordea zamierza osiągnąć na koniec 2009 r. Bank właśnie otworzył swój setny oddział. – Koncentrujemy się na pięciu największych aglomeracjach. W samej Warszawie chcemy mieć 50 placówek – mówi Włodzimierz Kiciński, prezes Nordea Banku.

Badania pokazują, że mimo rozwoju bankowości elektronicznej bliska lokalizacja placówki jest dla klienta nadal jednym z najważniejszych kryteriów wyboru banku. Rozbudowana sieć oddziałów jest konieczna do zwiększania udziałów w rynku klientów detalicznych.

Reklama
Banki
Rosjanie uciekają z banków przed Putinem. Wracają pończochy i czarny rynek
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Banki
Agata Kornhauser-Duda dostała pracę w NBP? Bank centralny dementuje doniesienia
Banki
BGK kredytuje kolejny afrykański rząd
Banki
Sejm przyjął ustawę o podwyżce CIT dla banków. Co zrobi prezydent?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Banki
Austriacka Grupa Erste: Od 200 lat buduje zaufanie, teraz inwestuje w Polsce
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama