fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Jak klient może zrezygnować z towaru zakupionego w Internecie

Konsument może się rozmyślić i odesłać na swój koszt to, co kupił w sklepie internetowym. Przedsiębiorca zaś ma obowiązek towar przyjąć i zwrócić otrzymane pieniądze, czasem doliczając do nich odsetki
Przedsiębiorca, który oferuje w Internecie towary, musi przestrzegać przepisów. Zakupy w sklepie internetowym to nic innego jak umowa zawierana na odległość, bo nie ma jednoczesnej obecności obu stron.Ta zaś podlega regulacjom ustawy z 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (DzU z 2000 r. nr 22, poz. 271 z późn. zm.).Zobowiązuje ona przedsiębiorę m.in. do przekazania konsumentom określonych informacji, ustanawiając pewne sankcje, które – w razie niedopełnienia tego obowiązku – poniesie przedsiębiorca.O czym trzeba informować Konsument najpóźniej w chwili złożenia propozycji umowy powinien otrzymać informacje, które pomogą mu podjąć decyzję o zakupie towaru lub usługi. Oznacza to, że przedsiębiorca musi podać konsumentowi dane swojej firmy, jej adres oraz numer rejestracyjny działalności gospodarczej (dzięki temu konsument będzie mógł z łatwością sprawd...
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA

WIDEO KOMENTARZ

REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA