Koniec żółtych wykresówek urlopowych

Polscy przewoźnicy otrzymują wysokie kary pieniężne za nieprawidłowe wystawienie kierowcy zaświadczenia dotyczącego przyczyn braku tzw. wykresówek
Przypomnijmy - 11 kwietnia weszło wżycie nowe rozporządzenie unijne nr 561/2006 regulujące dopuszczalny czas pracy kierowców. Przewoźnicy zdążyli się już z nim zapoznać i dostosować czas jazdy kierowców do nowych przepisów. Niewielu jednak wie, że weszła w życie także nowa dyrektywa kontrolna nr 22/2006 regulująca zasady kontroli prawidłowego wykonywania przepisów normujących czas pracy kierowców i zasady stosowania tachografów. Na własnej skórze odczuwa to wielu polskich przewoźników.Polska firma przewozowa wiozła towar z Belgii do Polski. Kierowca nie posiadał przy sobie kompletu wykresówek (tarczek tachografu), ponieważ dopiero kilka dni wcześniej wrócił z urlopu wypoczynkowego. Przewoźnik wystawił mu więc zaświadczenie wydane zgodnie z art. 31 ust. 1 ustawy o czasie pracy kierowców (dalej: ustawa). Belgijski funkcjonariusz nałożył karę w wysokości 1250 euro za nieprawidłowe wystawienie zaświadczenia.Wśród wielu zmian (np. zwiększenie liczby k...
Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL