Czasem pracownika można ukarać dwa razy

Mój pracownik popełnił błąd. Obciążyłem go już kosztami takiej omyłkowej decyzji. Teraz w firmie przyznaję pracownikom premie. Czy mogę pozbawić tego świadczenia podwładnego za przewinienie, za które już zapłacił karę?
[b]Tak.[/b] Jest to możliwe, chociaż nie w każdej sytuacji. Z przepisów wynika, że wynagrodzenie przysługuje za pracę wykonaną. Za wadliwe wykonanie z winy pracownika produktów lub usług wynagrodzenie nie przysługuje. Jeżeli z winy pracownika, wskutek źle wykonanej przez niego pracy, obniżyła się jakość produktu lub usługi, wtedy pracodawca może odpowiednio zmniejszyć jego pensję. Jeśli pracownik usunął wadę produktu lub usługi, wtedy jego szef wypłaci mu wynagrodzenie odpowiednie do jakości wytworzonego produktu lub wykonanej usługi. Warto przy tym pamiętać, że zatrudniony nie może się domagać zapłaty za czas pracy przy usuwaniu wady. Zakładając, że „błąd” polegał na zawinionej przez podwładnego, wadliwie wykonanej pracy, pracodawca ma prawo zmniejszyć jego wynagrodzenie odpowiednio do obniżenia wartości produktu lub usługi, których jakość uległa pogorszeniu.Poza pozbawieniem wynagrodzenia za wadliwie wykonaną pracę pracodawca może ...
Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL