fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Rpkom

Wyniki TelforceOne w 2014 roku

Grupa TelForceOne, notowany na warszawskiej giełdzie dystrybutor akcesoriów mobilnych i elektroniki konsumenckiej, producent telefonów i smartfonów myPhone, zanotował w 2014 r. skokowy wzrost przychodów. Wyniosły one nieco ponad 290 mln zł, o 86,3 proc. więcej niż w 2013 r.

Zyski grupy rosły dużo wolniej. EBITDA poprawiła się o 15 proc. do 13,2 mln zł, zysk operacyjny - około 10 proc.,  wynosił 10,9 mln zł, a zysk netto  zamknął się sumą 6,5 mln zł, co oznacza, że był wyższy niż rok wcześniej o blisko 54 proc.

Skokowy wzrost przychodów Grupy TelforceOne to efekt wzrostu sprzedaży urządzeń w sieciach handlu wielkopowierzchniowego i wielkooddziałowego. Produkowane przez nią aparaty myPhone trafiły do oferty P4, operatora sieci Play.

Jak podano w komentarzu zarządu do wyników, z końcem 2014 r. liczba sprzedanych aparatów telefonicznych (w tym smartfonów, takich jak Luna) myPhone przekroczyła 1,3 mln. Rok wcześniej sprzedano 1 mln.

– Było to możliwe dzięki realizacji  kontraktów, podpisaniu nowych umów, ale przede wszystkim poprzez wprowadzenie do oferty rozszerzonej oferty urządzeń i akcesoriów brandów A, czyli marek światowych producentów takich jak LG czy Nokia – mówi Wiesław Żywicki, wiceprezes TelForceOne, cytowany w komunikacie.

Marże dystrybutora spadły, co - zdaniem zarządu - jest naturalne w okresie walki o udział w rynku. - W kolejnych kwartałach br. będziemy koncentrować się głównie na poprawie rentowności. Cel ten będziemy realizować w dużej mierze poprzez działania rynkowe i marketingowe mające skłaniać kluczowych odbiorców do większego udziału produktów premium naszych marek – zapowiada Wiesław Żywicki.

Źródło: rpkom.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA