Nie zmienia tego fakt, iż sam wykaz aktów prawnych, na podstawie których mają być opracowane pytania testowe, został ogłoszony przez ministra sprawiedliwości już 11 i 19 maja. Zgodnie bowiem z art. 75b ust. 6[link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=4875F4CD4BD0E19D07B385533EA063D1?id=166507] prawa o adwokaturze[/link], art. 332 [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=16ADC7D2BD2F5745FC6042FCCF20BEA0?id=166508]ustawy o radcach prawnych[/link] i art. 71c § 6 [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=EC4810786D361E6DA60969996EB6BBC8?id=287682]prawa o notariacie[/link] minister musiał to zrobić 90 dni przed egzaminem.
[srodtytul]Odpowiedzi na dzień egzaminu[/srodtytul]
Odpowiedzi na pytania mają być oceniane zgodnie ze stanem prawnym na dzień egzaminu (art. 75b ust. 9 prawa o adwokaturze, art. 332 ustawy o radcach prawnych i art. 71c § 9 prawa o notariacie).
To by oznaczało, że przygotowując się do egzaminu, trzeba poznać nowelizacje tych aktów, nawet jeśli weszły w życie (lub dopiero wejdą) po maju.
Najlepszym tego przykładem jest ogromna nowelizacja kodeksu rodzinnego i opiekuńczego. Joanna Dębek z Ministerstwa Sprawiedliwości nie ma wątpliwości, że kandydaci na aplikantów muszą ją poznać.