Manager w polskich realiach gospodarczych jest pojęciem wieloznacznym. Może to być osoba z zarządu spółki kapitałowej, odpowiedzialna za jej funkcjonowanie na rynku i odpowiadająca w ostateczności za jej zobowiązania, szef odpowiedzialny za strategiczne zarządzanie firmą. Może to być również osoba zajmująca pozycję średniego szczebla i odpowiedzialna np. za funkcjonowanie komórki marketingowej w firmie. Co za tym idzie, istnieje również duża różnorodność w zasadach na jakich może współpracować z podmiotem, w której zajmuje się zarządzaniem. Jedną opcją może być umowa o pracę, inną umowa współpracy zawarta między dwoma przedsiębiorcami, czasem może zaś być to kontrakt managerski. Taka różnorodność implikuje szeroki wachlarz sposobów opodatkowania. Podatek dochodowy od osób fizycznych (PIT) może być rozliczany na zasadzie skali podatkowej, może być kalkulowany w ramach podatku liniowego, może być też liczony jako podatek zryczałtowany. W praktyce pozwala to na ułożenie sobie relacji z firmą w sposób bardzo zindywidualizowany i dostosowany do potrzeb obu podmiotów. Każdy wybór wiąże się jednak z określonymi konsekwencjami i wymaga odpowiednich zabezpieczeń.