#RZECZoBIZNESIE: Paweł Ziemba: Ubezpieczyciele chcą być opiekunem

Skończyły się czasy, że można było sprzedać produkt i zapomnieć – mówi Paweł Ziemba, prezes firmy ubezpieczeniowej Vienna Life.

Publikacja: 22.12.2016 11:23

#RZECZoBIZNESIE: Paweł Ziemba: Ubezpieczyciele chcą być opiekunem

Foto: rp.pl

Gość programu tłumaczył, że typowe produkty ochronne na życie są dzisiaj wyzwaniem dla całego rynku, bo wymagają pewnego zrozumienia i świadomości.

- Musi nastąpić zmiana obustronnej aktywności. Ubezpieczyciel powinien wchodzić w relacje z klientem, szukać dialogu, jak również klient, który ma oczekiwania, powinien je egzekwować poprzez właściwą komunikację – mówił Ziemba.

Wyjaśnił, że kiedy kupujemy polisę na życie powinniśmy starać się zrozumieć przed jakimi ryzykami chcemy się zabezpieczyć i z czego one wynikają. - Dzisiejsze czasy są dynamiczne, wierzymy, że jesteśmy nieśmiertelni, żyjemy coraz dłużej, ale przed nami jest cała masa wyzwań, które wiele lat temu w ogóle były nie uświadamiane – mówił prezes Vienna Life. - Chcemy również cieszyć się szczęśliwą starością. Powinniśmy o to zadbać. Zastanowić się w jaki sposób możemy zabezpieczyć zjawiska, które w jakimś czasie mogą nastąpić, chociażby chorobę – dodał.

Ziemba przyznał, że poziom konkurencji wśród ubezpieczycieli będzie bardzo związany z nowymi technologiami i digitalizacją. - Po stronie ubezpieczycieli rośnie cały czas wymóg zmiany kultury informacji – ocenił. - Coraz więcej musimy przekazywać informacji. Powstaje wymóg lepszej rozpoznawalności potrzeb klienta zanim cokolwiek można zaoferować. To wymaga relacji, otwartości, pewnej uczciwości w deklaracji i oświadczeniach – dodał Ziemba.

- Koniec czasów, że można było sprzedać produkt i zapomnieć. To już się dawno skończyło. Każda z firm ubezpieczeniowych życzyłaby sobie, żeby być opiekunem. Towarzyszyć klientowi w jego życiu i odpowiadać na potrzeby, które powstają w różnych jego okresach. To wymaga relacji – podsumował gość.

Gość programu tłumaczył, że typowe produkty ochronne na życie są dzisiaj wyzwaniem dla całego rynku, bo wymagają pewnego zrozumienia i świadomości.

- Musi nastąpić zmiana obustronnej aktywności. Ubezpieczyciel powinien wchodzić w relacje z klientem, szukać dialogu, jak również klient, który ma oczekiwania, powinien je egzekwować poprzez właściwą komunikację – mówił Ziemba.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Ubezpieczenia
Drożeją polisy na zdrowie i abonamenty medyczne
Ubezpieczenia
Roszady w największym polskim ubezpieczycielu. Były szef mBanku na czele PZU Życie
Ubezpieczenia
OFE dały zarobić lepiej niż lokaty bankowe i subkonta ZUS
Ubezpieczenia
Po wyborze nowego zarządu kapitalizacja PZU w górę o blisko miliard złotych
Ubezpieczenia
Rekord sprzedaży polis majątkowych i życiowych Warty