Gość programu tłumaczył, że typowe produkty ochronne na życie są dzisiaj wyzwaniem dla całego rynku, bo wymagają pewnego zrozumienia i świadomości.
- Musi nastąpić zmiana obustronnej aktywności. Ubezpieczyciel powinien wchodzić w relacje z klientem, szukać dialogu, jak również klient, który ma oczekiwania, powinien je egzekwować poprzez właściwą komunikację – mówił Ziemba.
Wyjaśnił, że kiedy kupujemy polisę na życie powinniśmy starać się zrozumieć przed jakimi ryzykami chcemy się zabezpieczyć i z czego one wynikają. - Dzisiejsze czasy są dynamiczne, wierzymy, że jesteśmy nieśmiertelni, żyjemy coraz dłużej, ale przed nami jest cała masa wyzwań, które wiele lat temu w ogóle były nie uświadamiane – mówił prezes Vienna Life. - Chcemy również cieszyć się szczęśliwą starością. Powinniśmy o to zadbać. Zastanowić się w jaki sposób możemy zabezpieczyć zjawiska, które w jakimś czasie mogą nastąpić, chociażby chorobę – dodał.
Ziemba przyznał, że poziom konkurencji wśród ubezpieczycieli będzie bardzo związany z nowymi technologiami i digitalizacją. - Po stronie ubezpieczycieli rośnie cały czas wymóg zmiany kultury informacji – ocenił. - Coraz więcej musimy przekazywać informacji. Powstaje wymóg lepszej rozpoznawalności potrzeb klienta zanim cokolwiek można zaoferować. To wymaga relacji, otwartości, pewnej uczciwości w deklaracji i oświadczeniach – dodał Ziemba.