– To wyjątkowa, tak kompleksowa strategia w kontynentalnej Europie. Dla naszej przyszłości kluczowe będzie opanowanie tzw. umiejętności miękkich i umiejętności korzystania z nowoczesnych technologii – mówi radca prawny Maciej Bobrowicz, prezes Krajowej Izby Radców Prawnych.
Zaprezentowane w czwartek opracowanie składa się z dwóch części. W pierwszej opisano aktualny stan na rynku prawniczym i zmiany, jakie w nim nastąpiły. Nie zabrakło więc m.in. informacji o konkurencji, która wyrosła profesjonalnym pełnomocnikom. Mowa chociażby o działalności firm odszkodowawczych czy usługach świadczonych przez tzw. alternatywnych dostawców usług prawnych.
Czytaj także: Bobrowicz: Prawnik ma udzielać szybkich odpowiedzi
W drugiej części znalazły się natomiast już rekomendacje i informacje, jak powinna wyglądać budowa strategii dla indywidualnej czy małej kancelarii prawnej.
„Aby rozwijać kancelarię w zmiennym otoczeniu, warto skupić się na trzech celach: wdrożeniu przemyślanej strategii marketingowej kancelarii, wprowadzeniu zmian podnoszących jej sprawność? organizacyjną oraz podniesieniu kompetencji biznesowych" – podkreśla się w opracowaniu, które przygotował profesor Ryszard Sowiński.
Wdrażaniu strategii marketingowej towarzyszyć powinno wypunktowanie mocnych i słabych stron firmy czy zastanowienie się, czym powinna wyróżniać się na na tle innych. Kluczowe jest też udzielenie odpowiedzi na pytania, czy kancelaria ma rozwijać nowe usługi lub wchodzić na nowe rynki czy jednak doskonalić znane już obszary.
W strategii podano również recepty na sprawną organizację pracy w kancelarii, podkreślając, że zaoszczędzenie dzięki wdrożeniu odpowiednich procedur czy użyciu rozwiązań technologicznych 15 minut dziennie pozwala zaoszczędzić aż siedem dni w roku, które można przeznaczyć na inne zadania albo odpoczynek.