Szczególnie teraz, gdy huragan „Irma" nawiedził wybrzeże Stanów Zjednoczonych, warto przypomnieć co powinien zapewnić nam przewoźnik. Europejskie Centrum Konsumenckie podpowiada, że nasze prawa mogą się różnić w zależności od tego czy podróżujemy do czy z krajów UE.
Zgodnie z Wykresem 1., przepisy unijne nie obowiązują, w sytuacji, gdy lot odbywa się spoza UE (przykładowo USA) do państwa członkowskiego, liniami zarejestrowanymi poza granicami UE. Inaczej sytuacja wygląda jeżeli wylatujemy z kraju członkowskiego, wtedy nawet jeżeli nasz lot nie jest operowany przez przewoźnika z kraju Unii Europejskiej, możemy domagać się niżej wymienionych praw.
UWAGA! Za pasażera odpowiedzialny jest przewoźnik faktyczny, czyli ten który wykonywał opóźniony lub odwołany lot.
Prawa pasażera
1. Prawo do informacji – pasażerowie, których lot został odwołany lub się opóźnił o przynajmniej dwie godziny są uprawnieni do otrzymania informacji nt. przyczyny opóźnienia lub odwołania oraz przysługujących im praw.