Nowa stolarka jest podobna to oryginalnej, która została zamontowana na budynku dworca w latach 70, ale spełnia nowe, surowsze wymogi technologiczne. Jest bezpieczniejsza, a szyby są bardziej odporne na uszkodzenia. Użyto w nich szkła selektywnego: z jednej strony zapewnia dobre oświetlanie wewnątrz budynku, z drugiej ogranicza przepuszczanie ciepła.
- Budynek będzie lepiej utrzymywał ciepło w okresie zimowym oraz mniej nagrzewał się latem. Zmaleją również koszty utrzymania – mówi Katarzyna Mazurkiewicz, rzecznik PKP SA.
Fasada ze szkła i aluminium została wymieniona w całym budynku dworca. Inwestycję realizowała firma Buma Factory. Przedsięwzięcie kosztowało 8,4 miliona złotych i zostało sfinansowane z funduszy własnych PKP oraz budżetu państwa.
Wymiana szklanej elewacji to ostatni etap inwestycji realizowanej przez PKP S.A. w celu ocieplenia Dworca Centralnego. W tym roku spółka przeprowadziła prace związane z izolacją termiczną stropodachu oraz zamontowała system ogrzewania w hali głównej.
Na poprawienie wyglądu dworca PKP wyda ok. 20 milionów złotych. Powstaje nowa antresola, na którą z poziomu zero będzie można dotrzeć schodami ruchomymi. Podróżni zyskają w ten sposób dodatkową przestrzeń. Zmienia się nieremontowana dotychczas galeria zachodnia wraz z dojściem do stacji WKD Śródmieście i część galerii północnej. Ich nowy wygląd będzie wpisywał się w układ pozostałych galerii podziemnych. Z kolei przeniesienie lokali na galerii zachodniej na jedną stronę pozwala na uzyskanie większej przestrzeni w podziemnych korytarzach.