Marketing to nieograniczona kreatywność

Rola działu marketingu w budowaniu skuteczności działań organizacji na rynku stale rośnie. Nawet najlepszy produkt czy usługa w dzisiejszych czasach same się nie obronią, potrzebują przemyślanej strategii rynkowej.

Aktualizacja: 24.06.2019 04:00 Publikacja: 21.06.2019 00:01

Marketing to nieograniczona kreatywność

Foto: Adobe Stock

Pierwszy krok do sukcesu: CEO, czyli dyrektor generalny (chief executive officer) powinien uświadomić sobie ten fakt. Drugi krok: powinien on pozwolić CMO czyli osobie zarządzającej działem marketingu (chief marketing officer) działać i podejmować odważne decyzje.

Czytaj także: Marketing spontaniczny w reklamie produktów i usług

Marketing, podobnie jak inne branże, doświadcza intensywnej transformacji w związku z rozkwitem nowych technologii. AI, automatyzacja, Big Data – to pojęcia, które odmieniane są przez wszystkie przypadki i mają coraz bardziej istotny wpływ na funkcjonowanie organizacji. Marketerzy mają coraz lepszy dostęp do szczegółowych danych analitycznych, pozwalających lepiej zrozumieć klientów i umożliwiających tworzenie spersonalizowanych, precyzyjnie targetowanych kampanii. Umiejętne wykorzystanie nowych technologii pozwala znacząco zwiększyć efektywność działań marketingowych przy jednoczesnej optymalizacji kosztów. Ci, którzy będą skuteczni w tym obszarze, staną się liderami zmian.

Naturalnym, obserwowanym już od pewnego czasu trendem jest postępująca integracja działów sprzedaży i marketingu. Są ze sobą strategicznie związane, a to, jak efektywna będzie ich komunikacja i współpraca, ma decydujący wpływ na pozycję rynkową i funkcjonowanie organizacji.

Rosnące znaczenie ma budowanie doświadczenia klientów. Produkt coraz częściej jest tylko pretekstem do tworzenia interakcji z klientem, która wiąże go z marką. Ta sfera to pole, na którym specjaliści mogą wykazać się nieograniczoną kreatywnością, niezbędną w warunkach stale zaostrzającej się walki konkurencyjnej. Konieczność bycia w stałym kontakcie z klientami kieruje działania marketerów w stronę social mediów. Tu też liczy się pomysł i umiejętność budowania zaangażowania klientów, o których uwagę coraz trudniej.

Kluczem do sukcesu jest integracja działań w obszarze kanałów online i offline oraz stworzenie spójnej koncepcji komunikacji. Rośnie znaczenie aplikacji mobilnych, ułatwiających konsumentom dostęp do oferty i obszaru customer experience.

Jakub Patecki, Head of Growth

Pierwszy krok do sukcesu: CEO, czyli dyrektor generalny (chief executive officer) powinien uświadomić sobie ten fakt. Drugi krok: powinien on pozwolić CMO czyli osobie zarządzającej działem marketingu (chief marketing officer) działać i podejmować odważne decyzje.

Czytaj także: Marketing spontaniczny w reklamie produktów i usług

Pozostało 84% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Konsumenci
Sąd Najwyższy orzekł w sprawie frankowiczów. Eksperci komentują
Prawo dla Ciebie
TSUE nakłada karę na Polskę. Nie pomogły argumenty o uchodźcach z Ukrainy
Praca, Emerytury i renty
Niepokojące zjawisko w Polsce: renciści coraz młodsi
Prawo karne
CBA zatrzymało znanego adwokata. Za rządów PiS reprezentował Polskę
Aplikacje i egzaminy
Postulski: Nigdy nie zrezygnowałem z bycia dyrektorem KSSiP