Marketing usług prawniczych, zarządzanie kancelarią, psychologiczne aspekty pracy prawnika, sztuka prezentacji – to tylko niektóre z elementów nowego programu aplikacji radcowskiej, który obowiązywać ma od 1 stycznia 2019 r. Właśnie przyjęła go Krajowa Rada Radców Prawnych.
– Prace nad zmianą zarówno regulaminu, jak i programu aplikacji rozpoczęliśmy już po Krajowym Zjeździe Radców Prawnych, który odbył się w listopadzie 2016 r. i wskazał na konieczność unowocześnienia sposobów prowadzenia aplikacji radcowskiej oraz podkreślił konieczność wprowadzania do programu umiejętności miękkich na wszystkich trzech latach nauki – mówi „Rzeczpospolitej" Zbigniew Tur, wiceprezes Krajowej Rady Radców Prawnych.
Jak założono, tak też zrobiono. Zajęcia z komunikacji, sztuki prezentacji i przekonywania, retoryki, erystyki, a także z etykiety wykonywania zawodu mają wynieść minimum 18 godz. na pierwszym roku aplikacji. To tyle samo czasu, jaki przeznaczono na ćwiczenia i wykłady z prawa ubezpieczeń społecznych.
– Dzięki wprowadzeniu nowej tematyki zajęć aplikanci radcowscy uzyskają wyjątkowe umiejętności, których nie oferują inne rodzaje kształcenia – przekonuje Zbigniew Tur.
Siła w komunikacji
Specom od wizerunku zmiany się podobają.