Nowe funkcje w aplikacji mObywatel. Skorzysta z nich 60 tys. prawników

W aplikacji mObywatel 2.0 pojawiły się dwa nowe dokumenty, dzięki którym radcy prawni i aplikanci radcowscy potwierdzą swoje uprawnienia zawodowe za pomocą dokumentu w telefonie.

Publikacja: 14.03.2024 09:48

W aplikacji mObywatel 2.0 pojawiły się 2 nowe dokumenty: Legitymacja radcy prawnego i Legitymacja ap

W aplikacji mObywatel 2.0 pojawiły się 2 nowe dokumenty: Legitymacja radcy prawnego i Legitymacja aplikanta radcowskiego

Foto: Ministerstwo Cyfryzacji

Jak informuje Ministerstwo Cyfryzacji, radcy prawni i aplikanci radcowski – grupa blisko 60 tys. osób – dzięki najnowszej aktualizacji aplikacji mObywatel 2.0 może korzystać ze swoich legitymacji zawodowych także w wersji elektronicznej. Dzięki temu potwierdzą swoje uprawnienia szybko, łatwo i bezpiecznie – za pomocą smartfona.

Resort podkreśla, że nowe dokumenty w aplikacji to odpowiedniki tradycyjnych legitymacji. Można się nimi posłużyć np. w polskich instytucjach administracji publicznej czy wymiaru sprawiedliwości. Jak jednak zaznaczono, posiadanie ważnej legitymacji tradycyjnej jest niezbędne do korzystania z dokumentu w aplikacji. Z tego powodu cyfrowe legitymacje będą niedostępne dla osób, które nie mają tradycyjnej legitymacji oraz dla tych, których legitymacje są nieaktualne lub unieważnione.

Kto może korzystać z nowych funkcji w aplikacji mObywatel

Z dokumentu Legitymacja radcy prawnego i Legitymacja aplikanta radcowskiego skorzystają osoby, które:

  • są zalogowanymi użytkownikami aplikacji mObywatel (potwierdziły swoją tożsamość za pomocą profilu zaufanego, bankowości elektronicznej lub e-dowodu i dodały mDowód),
  • są na liście radców prawnych lub aplikantów radcowskich właściwej okręgowej izby radców prawnych.

Krajowa Izba Radców Prawnych wyjaśniła, że korzystanie z mLegitymacji w ramach aplikacji mobilnej mObywatel jest możliwe dzięki wymianie informacji dotyczących statusu zawodowego radców prawnych oraz statusu aplikantów radcowskich między aplikacją mobilną mObywatel a elektronicznym systemem KIRP.

Legitymacja elektroniczna jest dostępna na systemach IOS i Android. Po dodaniu dokumentu do aplikacji możliwe będzie posługiwanie się nią również w trybie offline.

Czytaj więcej

Od dzisiaj trzy nowe funkcje w aplikacji mObywatel. Do czego służą


Jak informuje Ministerstwo Cyfryzacji, radcy prawni i aplikanci radcowski – grupa blisko 60 tys. osób – dzięki najnowszej aktualizacji aplikacji mObywatel 2.0 może korzystać ze swoich legitymacji zawodowych także w wersji elektronicznej. Dzięki temu potwierdzą swoje uprawnienia szybko, łatwo i bezpiecznie – za pomocą smartfona.

Resort podkreśla, że nowe dokumenty w aplikacji to odpowiedniki tradycyjnych legitymacji. Można się nimi posłużyć np. w polskich instytucjach administracji publicznej czy wymiaru sprawiedliwości. Jak jednak zaznaczono, posiadanie ważnej legitymacji tradycyjnej jest niezbędne do korzystania z dokumentu w aplikacji. Z tego powodu cyfrowe legitymacje będą niedostępne dla osób, które nie mają tradycyjnej legitymacji oraz dla tych, których legitymacje są nieaktualne lub unieważnione.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Konsumenci
Paliwo będzie droższe o 50 groszy na litrze, rachunki za gaz o jedną czwartą
Praca, Emerytury i renty
Krem z filtrem, walizka i autoresponder – co o urlopie powinien wiedzieć pracownik
Podatki
Wykup samochodu z leasingu – skutki w PIT i VAT
Nieruchomości
Jak kwestionować niezgodne z prawem plany inwestycyjne sąsiada? Odpowiadamy
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Nieruchomości
Wywłaszczenia pod inwestycje infrastrukturalne. Jakie mamy prawa?