"To Twój Wybór": Kampania profrekwencyjna. "Młode kobiety to potężna siła"

Rusza kampania profrekwencyjna "To Twój Wybór" skierowana do młodych kobiet, zainicjowana przez Inicjatywę Głos Kobiet, grupę organizacji społecznych działających na rzecz ochrony i promocji praw kobiet.

Publikacja: 13.09.2023 15:30

Ulotka kampanii "To Twój Wybór"

Ulotka kampanii "To Twój Wybór"

Foto: materiały prasowe

W sytuacji, w której mniej niż połowa młodych Polek deklaruje, że weźmie udział w wyborach, kampania ma na celu uświadomienie kobietom sprawczości i siły ich głosu w wyborach, w kwestiach dla nich fundamentalnych.

Kampania prowadzona jest przy wsparciu Fundacji Batorego oraz specjalistów ds. komunikacji pracujących pro bono.

Czytaj więcej

Sondaż. Referendum dzieli Polaków i nie mobilizuje elektoratu

"Badania pokazują (...), że kobiety nie lubią rozmawiać o polityce. Unikanie takich rozmów deklaruje ponad 60 proc. młodych Polek , a tylko 40 proc. tych najmłodszych śledzi informacje w mediach i interesuje się wydarzeniami na polskiej scenie politycznej. Dlatego inicjatorki kampanii chcą je przekonać, że polityka nie jest czymś abstrakcyjnym, oderwanym od ich życia, ale wpływa na to, co dzieje się tu i teraz. Przesądza o sprawach istotnych w ich codzienności" - czytamy w komunikacie informującym o rozpoczęciu akcji. 

– Kobiety na co dzień rozstrzygać muszą szereg problemów i dylematów, które dotykają różnych sfer ich życia. Są jednak obszary, w których rządzący zabierają lub ograniczają im prawo wyboru - mówi Ewa Kulik-Bielińska z Fundacji Batorego. - Celem kampanii jest mobilizacja młodych kobiet do większej obecności w życiu publicznym i upomnienia się o swoje prawa. Nie podejmujemy decyzji za kobiety, nie wskazujemy jak i na kogo mają głosować. Pokazujemy im tylko, że mają „na co” głosować, a to, co wybiorą, będzie mieć bezpośredni wpływ na ich życie - dodaje.

– Jeśli połowa kobiet nie pójdzie na wybory, decyzje dotyczące kluczowych dla nich kwestii zapadną bez ich udziału – mówi z kolei Zofia Sanejko z Inicjatywy Głos Kobiet – Chcemy, aby młode kobiety zdały sobie z tego sprawę. Polki w wieku 18-34 to ponad 3,6 mln obywatelek (według spisu GUS z 2022 roku), czyli dwa razy tyle ile wynosi ludność stolicy. To naprawdę potężna siła - podkreśla. 

Kampania ma być prowadzona w telewizji, radiu, ale też w mediach społecznościowych i przestrzeni publicznej.

Jej symbolem jest różowy długopis.

Więcej informacji na temat kampanii można znaleźć tutaj.

W sytuacji, w której mniej niż połowa młodych Polek deklaruje, że weźmie udział w wyborach, kampania ma na celu uświadomienie kobietom sprawczości i siły ich głosu w wyborach, w kwestiach dla nich fundamentalnych.

Kampania prowadzona jest przy wsparciu Fundacji Batorego oraz specjalistów ds. komunikacji pracujących pro bono.

Pozostało 86% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Wybory
Czarzasty przyciągnął uwagę na Marszu Miliona Serc. Do gry wejdzie Kwaśniewski?
Wybory
Śmiszek: Zadłużymy się, ale zbudujemy 300 tys. mieszkań. Każde państwo ma dług
Wybory
TVP chce zorganizować debatę przed wyborami. Zaplanowano datę
Wybory
Nowy Jork: Protest w czasie wystąpienia Dudy. Prezydent o marszu w Warszawie: Dużo się dzieje
Materiał Promocyjny
SSC/GBS Leadership Program 2023
Wybory
Ile osób brało udział w Marszu Miliona Serc? Warszawski ratusz podał szacunkową liczbę
Wybory
PiS nie wie jak reagować na Marsz Miliona Serc. "Agresja i frekwencyjna klapa"