Skandal z premiami szefów Austriana

Austriacki minister finansów Gernot Blümel uznał za niedopuszczalne, aby Austrian Airlines wypłaciła premie swym szefom korzystając jednocześnie z pomocy publicznej. Zażądał zwrotu tych premii.

Aktualizacja: 20.08.2020 19:44 Publikacja: 20.08.2020 16:48

Skandal z premiami szefów Austriana

Foto: Bloomberg

Rząd Austrii postanowił w czerwcu przyznać narodowemu przewoźnikowi 450 mln euro w postaci darowizny i pożyczek, aby wydobył się z zapaści wywołanej zanikiem transportu lotniczego. W zamian linia zobowiązała się chronić Wiedeń jako ośrodek przesiadkowy grupy Lufthansa.

Czytaj także: Piloci Austriana rezygnują z 43 proc. zarobków

Gdy w tym tygodniu wyszły na jaw szczegóły o wypłaceniu latem 200 pracownikom szczebla kierowniczego premii 2,9 mln euro za ich pracę w 2019 r., ugrupowania opozycyjne zaatakowały ministra finansów, że nie zapobiegł wypłaceniu premii w ramach umowy o pomocy publicznej.

„Ubieganie się o pomoc publiczną przez firmę, która jednocześnie skraca załodze czas pracy i wypłaca kierownictwu premie jest całkowicie niedopuszczalne. Oczekuję natychmiastowego oddania premii przez kierownictwo"— oświadczył minister Blümel w komunikacie, odnotowanym przez Reutera.

Minister mocno naraził się wszystkim. – Nigdy nie widziałem tak niekompetentnego ministra finansów jak Gernot Blümel — oświadczył rzecznik SPD ds. infrastruktury Alois Stoger i wezwał do zakazywania wypłat premii w takich sytuacjach.

Skrajnie prawicowa Partia Wolności zwróciła się do szefów linii o zrezygnowanie z tych premii. Wraz z liberalną partią Neos zarzuciła rządowi kiepskie negocjowanie. — Jeśli w jednym z największych kryzysów firma, która może jedynie nadal istnieć dzięki pomocy państwa na kilkaset milionów, i może wypłacać sowite premie, to znaczy że kanclerz Sebastian Kurz i jego minister finansów Gernot Blümel bardzo źle pracowali przy stole negocjacji — powiedział rzecznik ds. gospodarczych Neos, Sepp Schellhorn.

Rząd Austrii postanowił w czerwcu przyznać narodowemu przewoźnikowi 450 mln euro w postaci darowizny i pożyczek, aby wydobył się z zapaści wywołanej zanikiem transportu lotniczego. W zamian linia zobowiązała się chronić Wiedeń jako ośrodek przesiadkowy grupy Lufthansa.

Czytaj także: Piloci Austriana rezygnują z 43 proc. zarobków

Pozostało 80% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
Kubańska linia lotnicza bez paliwa. Zmuszona do zawieszenia działalności
Transport
Lotniczy dress code. Jak się ubrać na podróż samolotem
Transport
Gorszy kwartał Lufthansy (strajki) i Air France-KLM
Transport
Rosyjscy hakerzy znów w akcji. Finnair wstrzymuje loty
Transport
Polskie firmy apelują do Donalda Tuska: nie porzucajcie projektu CPK
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił