Z tego artykułu dowiesz się:
- Jakie problemy napotykają rosyjskie linie lotnicze związane z uziemieniem Angara Airlines?
- Dlaczego liczba incydentów technicznych w rosyjskim lotnictwie może się zwiększać?
- W jaki sposób brak części zamiennych wpływa na bezpieczeństwo podróży lotniczych w Rosji?
- Co mówią dane o liczbie poważnych wypadków lotniczych w Rosji w kontekście historycznym?
- Jakie wyzwania stoją przed rosyjskim przemysłem lotniczym w związku z zachodnimi sankcjami?
- Dlaczego Rosja apeluje do krajów zachodnich o złagodzenie sankcji lotniczych?
50-letni samolot Antonow An-24 Angara Airlines zniknął z radarów 24 lipca tego roku pod Tyndą w Rosji. Kiedy służby ratownicze dojechały na miejsce katastrofy znalazły już tylko rozrzucone po zniszczonym lesie szczątki maszyny i 48 osób, jakie były na pokładzie.
Rosawiacja zdecydowała się wtedy na kontrolę kondycji nie tylko Angara Airlines, ale i pozostałych 51 regionalnych przewoźników, obawiając się, że podobne tragedie mogą się powtórzyć.
Wypadków może być więcej
Dzisiaj rosyjscy śledczy przyznają, że podobnych decyzji może być więcej i że wkrótce przyjdą kolejne. Rosawiacja nie ukrywa już, że sektor przewozów pasażerskich odczuwa coraz bardziej problemy techniczne. I że liczy się ze wzrostem liczby incydentów, chociaż niekoniecznie ze skutkiem śmiertelnym.
Czytaj więcej
Z braku maszyn Rosjanie sięgają po stare samoloty. Maszyna An-24, przewożąca 49 osób, rozbiła się...