Z tego artykułu się dowiesz:
- Jakie nowe połączenia planuje LOT oraz jakie są jego najnowsze kierunki?
- Jak zamierza rozwijać się polski przewoźnik lotniczy poprzez konsolidację z innymi liniami?
- Dlaczego przejęcie czeskiego przewoźnika Smartwings jest istotne dla rozwoju siatki lotów LOT?
- Jakie wyzwania mogą wyniknąć z ewentualnej konsolidacji na rynku lotniczym?
- Jakie korzyści może przynieść LOT-owi zwiększenie liczby samolotów w jego flocie?
- Jaką rolę odegra w przyszłym rozwoju LOT-u Centralny Port Komunikacyjny?
Budowaniu siły ma służyć także próba przejęcia czeskiego przewoźnika, mocnego na środkowoeuropejskim rynku Smartwings. LOT, obok niemieckiego Discovery (dawniej Eurowings) oraz turecko-niemieckiego SunExpress jest najpoważniejszym kandydatem do wykupienia czeskiej linii. Tyle, że Discovery należy całkowicie do Grupy Lufthansy, a SunExpress jest joint venture Turkish Airlines i Lufthansy. Mało jest więc prawdopodobne, aby Komisja Europejska zdecydowała się na kolejne umocnienie niemieckiej grupy.
Czytaj więcej
Polskie Linie Lotnicze LOT chcą rosnąć przede wszystkim na Lotnisku Chopina. Ten rozwój jest jedn...
Stavanger w poniedziałek, Rovaniemi w czwartek
Nieco ponad tydzień temu ruszyły loty do norweskiego Stavanger. Jeszcze tydzień wcześniej – do marokańskiego Marrakeszu, w ostatni czwartek – do fińskiego Rovaniemi. Nowe, już ogłoszone, połączenia LOT-u planowane na początek 2026 r. to Malaga, Porto, włoska Bolonia, odkładane od kilku lat San Francisco i Ałmaty w Kazachstanie. Hitami LOT-u z tego roku są także Lizbona i Rejkjavik.
To wszystko ma służyć właśnie budowaniu podaży z myślą o przyszłym hubie lotniczym – Centralnym Porcie Komunikacyjnym, dokąd LOT swoje operacje przeniesie z Warszawy.